بیرجند - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی به منظور تسهیل امور برای خرید تضمینی گندم کشاورزان، دستگاه‌های اجرایی این استان را به همکاری با شرکت غله و خدمات بازرگانی مکلف کرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد اشرفی در اولین نشست کارگروه خرید تضمینی گندم استان در سال زراعی جاری با دستور کار بررسی و ارزیابی دستورالعمل خرید گندم سال ۱۴۰۱ گفت: حمایت از گندم‌کاران در راستای خودکفایی در تولید گندم از برنامه‌های اولویت‌دار دولت سیزدهم است.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی برای خرید گندم تولیدی در استان و حل مساله تامین سوخت کمباین‌ها توسط مدیران دستگاه‌های متولی تاکید کرد و افزود: مشکلات سال‌های گذشته نباید برای کشاورزان تکرار شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: بازدید و بازرسی مستمر از مراکز خرید و سیلوهای گندم توسط دستگاه‌های نظارتی و بازرسان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید به‌طور منظم صورت گیرد.

وی گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز هزینه تمام‌شده حمل گندم از مراکز خرید تا سیلوها را در اسرع وقت تعیین کند.

اشرفی بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی مرتبط در راستای تسهیل و ترغیب گندم‌کاران برای تحویل گندم به مراکز خرید تاکید کرد.

بنابر این گزارش در این نشست پس از ارزیابی موقعیت جغرافیایی و آمار مراکز خرید گندم در شهرستان‌ها، به دلیل بعد مسافت مراکز تولید و خرید گندم، با دستور ویژه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، مراکز خرید گندم در شهرستان‌ها افزایش یافت.