قزوین- ایرنا- وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان بیستمین سفر استانی رییس جمهوری به استان قزوین وارد شهرستان آبیک شد و به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

به گزارش ایرنا، دکتر بهرام عین‌اللهی روز چهارشنبه در آیین احترام به مقام شهدا ضمن نثار گل و خواندن فاتحه با آرمان‌های شهدای این شهر تجدید میثاق کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به عنوان نماینده ویژه دولت در سفر استانی رییس جمهور به استان قزوین به آبیک سفر کرده است، گفت: شهدا، انقلاب ما را به ثمر رساندند و شهدای مدافع حرم، انقلاب و سلامت هر کدام با توجه به شرایط و فرهنگ زمانه برای نظام و انقلاب و مردم جان خود را فدا کردند و باید یاد آنان را گرامی بداریم.

عین‌اللهی افزود: مسوولیت ما در واقع امانتی برای ادای دین به انقلاب و ارزش‌ها و خون شهدا و خدمت به مردم است که باید قدردان آن باشیم که خداوند این فرصت را به ما عنایت کرد تا خادم مردم کشور عزیزمان باشیم.

وی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، گفت: امروز عزت، امنیت و اقتدار کشور در منطقه و جهان مدیون مجاهدت‌ها، رشادت‌ها، صبر و استقامت خانواده‌های شهدا و ایثارگران است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با حضور در منزل شهید جاویدالاثر غلامحسین پورفلاح با مادر شهید دیدار و از وی دلجویی کرد.

این  شهید جاویدالاثر غلامحسین پورفلاح چهارم خرداد ۱۳۴۷، در شهر ساوجبلاغ به دنیا آمد.

این شهید والامقام بیست و یکم تیر ۱۳۶۷، در دهلران توسط نیروهای عراقی به شهادت رسید. اثری از پیکرش به دست نیامد.

آبیک مرکز شهرستانی به همین نام در شرق استان قزوین است و دارای دو بخش مرکزی و قشلاق است.

رییس جمهور و هیات همراه بعدازظهر امروز چهارشنبه در قالب سفرهای استانی دولت سیزدهم به قزوین سفر می کند.

رییس جمهور پیش از این به ۱۹ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان، گلستان، مازندران، مشهد و البرز سفر کرده بود.

 این سفر سومین سفر استانی آیت‌الله رئیسی در سال ۱۴۰۱ و بیستمین سفر وی در هشت ماه گذشته است.