تهران- ایرنا -دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در هشتصد و شصتمین جلسه شورا به به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی،‌ تدابیری در خصوص موضوع بازنگری سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی و نحوه تعامل شورا با قوای سه گانه و دستگاه‌های فرهنگی و علمی کشور اتخاذ شد.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، سعیدرضا عاملی در پایان جلسه ۸۶۰ این شورا، به تشریح دستاوردهای این نشست که با حضور سران سه قوه و اعضای حقوقی و حقیقی شورا و با محوریت بررسی سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، پرداخت.

وی افزود: در این نشست، موضوع بازنگری سند تحول شورای عالی انقلاب فرهنگی با توجه به تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و همچنین بخش وظایف شورای عالی و نیز مناسبات و نحوه تعامل این شورا با قوای سه گانه و دستگاه‌های فرهنگی و علمی کشور مورد بررسی قرار گرفت و در خصوص نحوه مواجهه با موارد تزاحم دستورات با مطالبات سایر قوا تدابیری اتخاذ شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در حوزه وظایف، دامنه گسترده‌ای از امور مرتبط با اقتصاد فرهنگ، مواجهه با حوزه اثرسنجی فرهنگی و اقتصادی اقدامات مرتبط با حوزه علم و فرهنگ مورد تصویب قرار گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان موضوعات و مصوبات جلسه ۳۵۶ شورای معین شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداخت و گفت: در این جلسه ماده واحده پیشنهادی شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، ناظر بر الحاق رویه تأیید صلاحیت رؤسای پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان و همچنین روسای واحدهای استانی دانشگاه پیام نور به وظایف کمیته منتخب تأیید صلاحیت رؤسای دانشگاه‌ها پس از طرح و بررسی مورد تصویب قرار گرفت و برای طی مراحل تصویب نهایی و تأمین نظر اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در نوبت مهلت دوهفته‌ای قرار گرفت.

استاد دانشگاه تهران با بیان تأکیدات و فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت سبک زندگی به دستور دوم شورای معین تحت عنوان «سند مبانی و سیاست‌های سبک زندگی اسلامی- ایرانی» اشاره کرد و اظهار داشت: در این سند به اصول و مبانی تدوین سبک زندگی اسلامی- ایرانی، الزامات اجرایی‌سازی برنامه جامع سبک زندگی و تقسیم کار ملی دستگاه‌ها در عرصه‌های معنویت؛ مناسک عبادی و شعائر دینی، تحصیل، تربیت و اندیشه‌ورزی؛ اوقات فراغت و تفریحات سالم؛ سلامت و مدیریت بدن (بهداشت و ورزش)؛ مد، لباس و آرایش؛ غذا و آشپزی؛ مصرف اقتصادی و مصرف فرهنگی؛ کسب و کار و رفتارهای اقتصادی؛ ازدواج، روابط جنسی و روابط خانوادگی؛ تعاملات اجتماعی و اخلاق شهروندی؛ فضای مجازی، رسانه‌های ارتباطات جمعی و اجتماعی؛ محیط زیست و طبیعت؛ گردشگری و صنایع فرهنگی و شهرسازی، معماری و طراحی فضاهای زندگی پرداخته شده است.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی عاملی همچنین تصریح کرد: کلیات این سند مورد بررسی اعضا قرار گرفت و مقرر شد با ‌ بررسی جزییات آن در جلسه آتی، نهایی شود.

هشتصد و شصتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه‌شنبه ششم اردیبهشت ماه به ریاست آیت الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد.