به گزارش خبرنگار ایرنا، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران روز چهارشنبه در اطلباعیه ای اعلام کرد: این شرکت برای آرامش خاطر و رفاه حال شرکتکنندگان در مراسم راهپیمایی روز قدس که روز جمعه ۹ اردیبهشت در محل دانشگاه تهران برگزار میشود، از ساعت ۹ صبح از مبادی زیر اقدام به جابهجایی شهروندان می کند:
پایانه آزادی- چهارراه تهرانپارس- شمشیری- یافت آباد- شهرک ولیعصر (عج) - میدان خراسان- پایانه خاوران- شهرک شهید بروجردی- حکیمیه- شهرک شهید محلاتی- تجریش- میدان رسالت- میدان نبوت- میدان راهآهن- بازار دوم نازیآباد- ابوذر- میدان آزادی- فلکه دوم صادقیه- شهرک شهید باقری- تهرانسر- دولتآباد و ۱۳ آبان (شهید رجایی).
لازم به ذکر است، در پایان این مراسم، شرکتکنندگان به مبادی اولیه، منتقل خواهند شد.
همچنین روابط عمومی شرکت واحد از شرکتکنندگان در این مراسم درخواست کرده تا برای حفظ سلامت خود و دیگران و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، ضمن رعایت نکات بهداشتی، هنگام ورود به اتوبوس حتماً از ماسک استفاده کنند.
حرکت رو به رشد تأمین ناوگان فعال اتوبوسرانی در ۶ ماه گذشته
همچنین مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با اعلام اینکه بر اساس آمار گردآوری شده از سوی سامانه های ۶ گانه، در مجموع بالغ بر پنج هزار دستگاه اتوبوس خصوصی و عمومی در ناوگان اتوبوسرانی تهران وجود دارد، گفت: متاسفانه میانگین عمر اتوبوسهای بخش خصوصی بالای ۱۵ سال و میانگین عمر اتوبوسهای بخش عمومی بالای ۱۲.۵ سال و عبور از سن فرسودگی است و همین امر باعث زمین گیر شدن بخش عمده ناوگان شده که با اقدامات انجام شده طی ۶ ماه اخیر، تعداد ناوگان فعال به ۲۳۰۰ دستگاه اتوبوس رسیده است.
بهرام نکاحی افزود: بخشی از این تعداد به دلیل موضوعات فنی و عدم انطباق با ساختار خطوط همچون راست درب بودن، قابل به کارگیری در بعضی از خطوط بی آرتی نیست.
وی ادامه داد: برخی از ناوگان فعال نیز به دلیل فرسوده بودن هنگام فعالیت در خط دچار نقص فنی شده و به اجبار از خط خارج و جهت تعمیر به تعمیرگاه اعزام می شوند که همه این عوامل به علاوه التهابات حوزه تأمین راننده موجب کاهش آمار اتوبوس های شاغل در خطوط می شود و عملاً تعداد ناوگان دارای سن زیر عمر فرسودگی بسیار ناچیز و مربوط به تامین ناوگان اخیر میباشد که آن هم با وجود صرف هزینه های بسیار بالا در خرید ناوگان داخلی از وضعیت فنی قابل قبولی برخوردار نبوده و میزان فعالیت آنها در خطوط از حالت معمول پایین تر است و بخش قابل توجهی، در مسیر تعمیرگاه مجاز خودروساز است.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه در سالهای اخیر، حوزه حمل و نقل عمومی بهطور اعم و ناوگان اتوبوسرانی بهطور اخص، مورد بیمهری و کمتوجهی قرار گرفته و این امر سبب شده که ناوگان و زیرساختهای مربوطه به لحاظ سختافزاری و نرمافزاری وحتی منابع انسانی، عمدتاً دچار کمبود و فرسودگی و عمر بالا و بالطبع افت شدید بهره وری شود، اظهار کرد: طبیعی است که کاستیها و کمبودهای سالهای گذشته، اثر خود را بر کمیت و کیفیت خدمات ناوگان اتوبوسرانی بر جای گذاشته و به تبع آن، شهروندان عزیزی را که از این خدمات استفاده میکنند به زحمت انداخته است.
نکاحی با تأکید بر اینکه شرکت واحد در دوره جدید مدیریت دست روی دست نگذاشته و به عنوان مثال، مشکل سامانه سیستم هوشمند مدیریت ناوگان که به دلایل اداری و حقوقی دچار اختلال شده بود، با پیگیریهای صورت گرفته برطرف شده، گفت: قطعاً بازسازی یک هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس و تأمین بالغ بر دو هزار دستگاه اتوبوس جدید، اهتمام عمومی را طلب می کند که جا دارد از توجه ویژه شهردار و شورای اسلامی شهر تهران و همچنین وزارت کشور در این زمینه قدردانی کنم.
وی در ادامه افزود: جبران عقبماندگیهای سنوات متوالی که گریبان حمل و نقل عمومی را گرفته، در بازه زمانی کوتاهمدت میسر نیست، به همین منظور در تلاش هستیم تا با تدابیر شهردار و حمایتهای اعضای شورای اسلامی شهر تهران، در کمترین زمان ممکن، خدمات ناوگان اتوبوسرانی را به سطح قابل قبولی ارتقا دهیم.
نکاحی تاکید کرد: آنچه مسلم است، برای رسیدن به شرایط مطلوب به سمت ایده آل سهم ۲۵ درصدی ناوگان اتوبوسرانی از مجموع سفرهای درونشهری و پنج میلیون جابهجایی روزانه به هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه تا ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس و ناوگان پیرامونی آن، نیاز داریم که امیدواریم با برنامه ریزی های به عمل آمده و حمایت دولت تا پایان سال دو هزار دستگاه افزایش ناوگان را داشته باشیم.