سنندج- نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به فرموده رهبری مبنی بر اینکه ناامید کردن مردم جفا است، گفت: دانش‌آموزان بسیجی باید به معلمان، مدیران و جامعه امید دهند و از تلاش برای ایجاد کار فرهنگی و محتوایی دریغ نکنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در دیدار اعضای بسیج دانش‌آموزی استان کردستان با بیان اینکه انگیزه را از دست ندهید و به همدیگر انگیزه تزریق کنید، اظهار داشت: با مردم زندگی و از میان آنان یارگیری کنید، چراکه فعال بودن در همه زمینه‌ها، از ضروریات یک دانش آموز بسیجی است.

وی بر لزوم تبیین و انعکاس پیشرفت‌های حاصل شده در بخش‌های مختلف و زیرساخت‌ها در کشور برای مردم تاکید و اضافه کرد: پیشرفت‌هایی که در بخش‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ها و مراکز علمی بدست آمده است، قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه مشکلات و کمبودها نیز وجود دارد، ادامه داد: بسیج دانش‌آموزی نباید فقط به همایش و اردو اکتفا کند، ضمن اینکه هر کاری نیازمند بودجه نیست.

حجت‌االاسلام پورذهبی بیان مشکلات را مستلزم ارائه راهکار دانست و افزود: کار بسیج که نباید تابع بودجه باشد، چراکه در این صورت هیچ اقدامی پیش نخواهد رفت، بنابراین فرا بودجه‌ای عمل کنید.

وی بر لزوم همراهی دولت با نهادهای مختلف از جمله بسیج تاکید کرد و گفت: بسیج دانش آموزی با مدیران آموزش و پرورش ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و مشکلات را از آن طریق پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان یادآور شد: یکی از کارهایی که رهبری بر ما تکلیف کرده‌اند، دیدار با جامعه نخبگان و جوانان و ارتباط با آنان است و در این راه کوتاهی نخواهد شد.

اعضای بسیج دانش‌آموزی و هیات رییسه مجامع و فاطمی استان کردستان هم ضمن بیان اقدامات و عملکرد حوزه‌های خود، به مواردی چون لزوم اصلاح آزمون محور بودن نظام آموزشی، مقابله با تهاجم فرهنگی و در خطر بودن هویت فرهنگی دانش‌آموزان در فضای مجازی، کمبود امکانات ورزشی و فرهنگی در مدارس، ضرورت عدالت آموزشی و توجه به دیدگاه دانش‌آموز در زمینه انتصاب مدیران مدارس، کمبود معلم در مدارس روستایی و لزوم تکریم جایگاه نماز در مدارس اشاره کردند.