سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: دولت در مجموع ۷۰ هزار میلیارد ریال را به جهاد آبرسانی به روستاهای کشور اختصاص داده که سهم استان از این میزان پنج هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر چهارشنبه در دیدار میثم جعفرزاده مشاور وزیر و رییس مرکز جهاد آبرسانی وزارت نیرو اظهار داشت: عزم دولت برای آبرسانی به روستاهای فاقد آب سالم و پایدار یکی از ماندگارترین خدمات و اقدامات دولت و نظام است.

وی بر لزوم انسجام و هماهنگی بین دستگاهی زمینه ساز تسریع در اجرای طرح آبرسانی به روستاهای کردستان تاکید کرد و افزود: در حین اجرای پروژه هر مشکل و مانعی به وجود بیاید باید در کمترین زمان منعکس و نسبت به رفع آن اقدام شود.

استاندار کردستان جهاد آبرسانی به روستاهای استان را جزو خدمات ماندگار نظام اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: انسجام بین دستگاهی زمینه ساز تسریع در بهره‌برداری از این پروژه است.

زارعی کوشا یادآور شد: همه دستگاه‌های اجرایی استان پروژه آبرسانی به روستاها را باید متعلق به خود بدانند و از هم روشها برای پیشبرد هر چه سریعتر این طرح حائز اهمیت مورد توجه قرار دهند.

استان کردستان با یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۲ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزارو ۶۷۷ روستای دارای سکنه دارد.