گناباد-ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) بجستان گفت: مردم این شهرستان ۱۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال زکات در سال گذشته پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد مرتضوی عصر چهارشنبه در جلسه شورای زکات بجستان افزود: از این میزان یک میلیارد ۴۸۰ میلیون ریال زکات فطریه و بقیه زکات واجب و کفاره تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: باید از همه ظرفیت‌ها برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی ترویج فرهنگ پرداخت زکات در مناطق شهری و روستایی بهره گرفت و مردم با نتایج و مژایای پرداخت  زکات بیش از پیش آشنا شوند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بجستان گفت: ۴۰ پایگاه در مناطق شهری و روستایی برای جمع آوری فطریه مردم و روزه داران این شهرستان  فعالیت خواهند داشت.

مرتضوی اظهار داشت: ۶۰ حامی حمایت از ۱۶۵ فرزند یتیم و بی سرپرست بجستانی را از ابتدای ماه مبارک رمضان سالجاری تاکنون بر عهده گرفتند.

وی گفت: با همراهی خیران ۵۲ هزار پرس غذای گرم به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال در همین مدت طبخ و بین نیازمندان و افراد بی سرپرست بجستانی توزیع شد.

مرتضوی اظهار داشت: یک هزار و ۲۵۰ بسته معیشتی به ارزش چهار میلیارد ریال از ابتدای ماه مبارک رمضان سالجاری بین نیازمندان و افراد آسیب پذیر کرونا در بجستان توزیع شده است.

افزون بر پنج هزار نفر نیازمند، یتیم و زن سرپرست خانوار در قالب دو هزار خانواده، تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان بجستان قرار دارند.

مرکز شهرستان بجستان در فاصله ۲۷۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.