«فریبرز کرمی» چهارشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامههای سالیانه ما در افزایش ایمنی تردد در محورهای مواصلاتی و رفع نقاط پر حادثه به طور جدی دنبال میشود.
وی گفت: وقتی در یک نقطه تصادفات تکراری میشوند، کارشناسان راهداری آن نقطه را بررسی و برای کاهش تصادفات در آن نقطه برنامههایی طراحی میکنند. اگر نقاط حادثه خیز جدیدتر با اولویت بالاتر شناسایی شود، کارشناسان این اداره کل، رسیدگی به آن را در دستور کار خود قرار میدهند.
کرمی عنوان کرد: دستورالعمل جدید برای شناسایی و اولویتبندی نقاط پر حادثه تصویب شده است و با توجه به رفع ۸۰ نقطه پر در استان طی سالهای گذشته و اولویت بندی نقاط پرحادثه باقی مانده شاهد روند تکمیل و رفع تمامی نقاط باشیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه افزود: سه نقطه پرحادثه پیچ اول نمازگاه در شهرستان صحنه، نقطه پرحادثه دم بادام به طرف فش و تقاطع روستای علی آباد کمربندی شهرستان اسلام آبادغرب مازاد بر مصوبات ابلاغی در سال ۱۴۰۰ اصلاح و ایمن سازی انجام شده است.
کرمی گفت: اصلاح نقطه حادثه خیز گردنه چنار در محور خسروآباد به گهواره، تعریض و ایمن سازی سه راهی بیاشوش به روانسر، احداث دور برگردان هریل آباد در محور صحنه به بیستون، گردنه بیدسرخ در محور صحنه به کنگاور و سه راهی تویسرکان در محور کرمانشاه به همدان از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته است.
کرمی در خصوص عوامل مختلف در وقوع یک سانحه جادهای گفت: سه عامل خطای انسانی، خودرو و جاده (محیط) نقش اصلی را ایفا می کنند و بیان داشت: شناسایی نقاط پرحادثه برون شهری اهمیت بالایی دارد لذا نقاط خطرساز محورهای تحت نظارت را همواره مورد پایش و برنامه ریزی برای رفع، اصلاح آنها در اولویت قرار داد؛ زیرا این مهم علاوه بر افزایش ضریب ایمنی راه ها، آمار تصادفات جاده ای را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.
استان کرمانشاه با نزدیک به ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، هشت هزار و ۱۰۰ کیلومتر جاده اصلی، فرعی دارد.