رشت - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان گیلان گفت: رسانه‌های معاند مترصد از بین بردن امید انسان و مردم کشورها هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی چهارشنبه شب در یادواره ۴۱۸ شهید کارگری استان گیلان اظهار داشت: فضای رسانه‌ای معاند در پی این هستند که نورانیت را از قلوب انسان ها بگیرند و با تاریک کردن قلوب ، به انحرافات و کج روی ها دامن بزنند.

وی گفت: این رسانه ها همچنان درصدد کمرنگ جلوه دادن مقام شامخ شهدا هستند و تبلیغات وسیعی را انجام می دهند تا مردم از شهدا فاصله گرفته و با این روش، یاد و خاطره شهدا از ذهن ها محو شود. اما ملت سلحشور ما قدر و منزلت شهدا را به خوبی درک کرده و تا ابد قدردان ایثار شهدا است.

رئیس شورای قضایی استان گیلان منطق شهید را منطقی آمیخته به عشق و اصلاح عنوان کرد و افزود: شهید کسی است که منطقی فراتر از منطق انسان های دیگر دارد، به منافع دنیوی اندیشه نمی کند و محاسبات دنیوی ندارد.

خلیلی خاطرنشان کرد: شهادت، تکامل و رستگاری انسان است و آرزوی شهادت، آرزوی هر انسانی است که با شهادت به کمال و تکامل می رسد.

در یادواره ۴۱۸ شهید کارگری استان گیلان علاوه بر حضور مسئولان دستگاه قضای گیلان، مسئولان بسیج کارگری سپاه قدس گیلان و همچنین کارگران بسیجی این استان حضور داشتند.

در هفته گرامیداشت شهدای کارگر استان گیلان که از روز دوشنبه آغاز شده، ۲۰۰ برنامه در بخش های مختلف طی این هفته برگزار می شود که گلباران و عطرافشانی مزار شهدا ، دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، دیدار با استاندار گیلان ، دیدار با خانواده شهدای کارگر و تجلیل از کارگران و کارفرمایان نمونه در سطح استان گیلان، از مهمترین محورهای این برنامه ها طی هفته جاری بشمار می رود.

همچنین برگزاری نشست های بصیرتی و سیاسی ، شرکت در راهپیمایی روز قدس با حضور کارگران بسیجی و کارفرمایان، دیدار با کارگران از کار افتاده ، بازدید از شرکت ها و کارخانجات، توزیع بسته های معیشتی بین کارگران نیازمند و برگزاری مسابقات ورزشی بین کارگران از دیگر برنامه های گرامیداشت هفته بسیج کارگری در استان گیلان است.