زاهدان- ایرنا- امام جمعه خاش سیستان و بلوچستان گفت: قدس و موضوع حمایت از مردم مظلوم فلسطین مربوط به تمام مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان بوده و بیت المقدس و مسجد الاقصی به عنوان نخستین قبله گاه و پاره تن امت اسلام است.

حجت الاسلام غلامرضا دهقان روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: قدس موضوعی جهانی بوده و علاوه‌بر امت اسلام باید تمام ملت‌های آزاده دنیا علیه ظلم و ستم رژیم غاصب صهیونیست قیام کنند.
وی افزود: همه سران کشورهای اسلامی باید همگام و همسو با جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت برای مقابله با جنایت‌های رژیم صهیونیستی به میدان بیایند و با برافراشتن پرچم اتحاد امت اسلام به فکر نجات قدس شریف باشند.
امام جمعه خاش با تاکید بر فراهم شدن امکانات و اتخاذ تمهیدات لازم برای برپایی راهپیمایی روز قدس؛ نیروهای حافظ امنیت و انتظامی آمادگی لازم برای برپایی مراسم را داشته باشند و شهرداری‌ تبلیغات محیطی مناسب از طریق بنر و تلویزیون شهری، را در تبیین اهمیت روز قدس و برای دعوت مردم بکار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه اداره‌ فرهنگ و ارشاد اسلامی خاش علاوه‌بر دعوت از اقشار مختلف مردم برای حضور فیزیکی و منسجم روزه داران در راهپیمایی روز قدس، نسبت به تبیین اهمیت آرمان های ملت فلسطین و روز قدس در فضای مجازی برنامه‌ریزی داشته باشد گفت: علما و روحانیون و بزرگان اقوام و طوایف و مدیران ادارات و نهادها از مردم برای شرکت در راهپیمایی بزرگ و حماسی روز قدس دعوت کنند.
راهپیمایی روز قدس روز جمعه، ۱۴۰۱/۲/۹ ساعت ۹صبح از محل مسجد جامع شهرستان خاش تا میدان امام حسین (ع) این شهر برگزار خواهد شد.