قصرشیرین- ایرنا- فرماندار قصرشیرین گفت: روز جهانی قدس روز اعلام حمایت مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان از جریان مقاومت اسلامی و ابراز انزجار و نفرت از کفر و ظلم و استکبار جهانی است.

«مرادعلی تاتار» عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس توسط معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره)، افزود: روز جهانی قدس میراث گرانبهای امام راحل برای حمایت از مظلومان جهان و به خصوص ملت مبارز فلسطین است از این رو همه ما وظیفه داریم تا این میراث گرانبها را زنده نگه داریم.

وی اظهار داشت: با حمایت گسترده ملت های آزادی خواه و مسلمان در سراسر دنیا از ملت فلسطین و همچنین مقابله با ظلم و کفر و جنایت رژیم صهیونیستی به زودی شاهد نابودی این غده سرطانی از روی کره زمین خواهیم بود.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین گفت: تمام ملت های مسلمان دنیا برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین وظیفه سنگینی دارند و باید به طور همه جانبه از آرمان های والای ملت فلسطین تا پیروزی نهایی آن ها و آزادسازی قدس شریق به عنوان اولین قبله مسلمانان جهان دفاع کنند.

تاتار ادامه داد: نامگذاری روز قدس نشان از ژرف اندیشی معمار بزرگ انقلاب اسلامی به منظور ایجاد وحدت و انسجام اسلامی در مقابل زورگویان و زیاده خواهان در جهان است.

وی گفت: امسال بعد از ۲ سال از شیوع کرونا با توجه به تصمیم دولت و ستاد ملی کرونا راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور گسترده مردم و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در شهرستان مرزی قصرشیرین همچون سایر نقاط کشورمان و هم صدا با سایر آزادی خواهان جهان در برگزار می شود.

فرماندار قصرشیرین اضافه کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس در شهرستان قصرشیرین با رعایت دستورالعمل های بهداشتی ساعت ۱۲ و نیم ظهر از محل میدان مرزبانی تا میدان مهدیه با تجمع راهپیمایان و قرائت قطعنامه سراسری برگزار می شود و پس از آن شاهد اقامه نمازجمعه با حضور گسترده نمازگران خواهیم بود.

وی گفت: بدون تردید مرزداران قصرشیرین هم صدا با سایر مسلمانان جهان فردا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با شرکت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس خود با صیانت از ارزش های نظام اسلامی، همبستگی خود را در دفاع از مظلوم به نمایش می گذارند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرزی رسمی و فعال خسروی و پرویزخان واقع است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان امام راحل به عنوان روز قدس نامگذاری شد.