بیرجند - ایرنا - نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با صدور پیامی از آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد و گفت: اکنون بعد از قریب به ۸۰ سال ناله قدس و فلسطین مظلوم متفاوت از گذشته به گوش می‌رسد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در این پیام آورده است: درود بی پایان به مردم شریف با ایمان و انقلابی خراسان جنوبی که همواره به آهنگ صدای مظلوم، مردانه پاسخ می‌دهند و درود بی نهایت به امام خمینی کبیر(قدس سره) که فریاد مظلوم را به گوش جهانیان رساند.

وی افزود: اکنون بعد از قریب به ۸۰ سال ناله قدس مظلوم، فلسطین مظلوم، مسلمان مظلوم، اسلام مظلوم متفاوت از گذشته به گوش می‌رسد، در آستانه روز قدس شریف فراتر از آن بلکه وجدان انسانِ مظلوم جریحه برداشته و در جای جای جهان در محکومیت صهیونیسم اشغالگر به خیابان‌ها می‌ریزند و علیه استعمار فریاد می‌زنند و خواستار پایان اشغالگری هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: مردم خراسان جنوبی پیشاهنگ این اعتراضات جهانی، جمعه "در روز جهانی قدس" با مشت‌های گره کرده و فریاد ستم ستیز به صحنه می‌آیند تا به حکم وجدان انسانی و تکلیف اسلامی خود انجام وظیفه کنند.

همچنین شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در فراخوانی اعلام کرد: روز جهانی قدس یکی از برجسته‌ترین و ماندگارترین یادگاران احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) حضرت امام خمینی و نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل و مظهر حمایت جهانی از مردم رنج‌ کشیده فلسطین است.

در این فراخوان آمده است: روز قدس نماد مقابله مستضعفین با مستکبرین، روز حیات اسلام و روز تبلور همبستگی و همدلی جهان اسلام و تمام آزادی‌خواهان جهان با مردم مظلوم فلسطین، روز طنین ندای عدالت طلبی، حقیقت جویی و وحدت جهان اسلام در سراسر گیتی است. روز جهانی قدس، روز جوشش و فوران خشم و اراده امت اسلامی بر علیه جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی و صحنه انزوای راهبردی آمریکا و میدان هراس و وحشت اسرائیل در پیشگاه ملت‌هاست.

در ادامه این فراخوان بیان شده است: امروز به لطف خداوند و به یمن روز جهانی قدس جوانان فلسطینی قدرتمندتر از همیشه، با زنده و پویا نگه داشتن انتفاضه و مقاومت، موجودیت و هویت فلسطین عزیز را حفظ کرده و تا خروج کامل اسرائیل این غده سرطانی از تمامی اراضی اشغالی و اضمحلال و انقراض رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی، مبارزه را ادامه خواهند داد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات مردم خداجوی استان و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام مقاومت به‌ویژه سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی (رضوان الله تعالی علیه) از عموم مردم مومن، خداجو و همیشه در صحنه خراسان جنوبی دعوت می‌نماید با شرکت گسترده و پرشور در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال که با شعار محوری "روز جهانی قدس؛ محور وحدت امت اسلامی، شکست خط سازش با رژیم غاصب صهیونیستی"، در سراسر استان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود، جنایات رژیم نامشروع صهیونیستی در هتک حرمت به مسجد الاقصی و تعرض به مردم مظلوم فلسطین را محکوم کرده و با بزرگداشت باشکوه روز جهانی قدس حمایت همه‌جانبه خود از مقاومت مردم فلسطین و نفرت و انزجار خویش از جنایات رژیم اشغالگر قدس را به منصه ظهور برسانند.

بنابر این اطلاعیه راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر بیرجند ساعت ۱۰:۳۰ روز جمعه از میدان شهدا به سمت مسجد امام حسین (ع) و با سخنرانی استاندار خراسان جنوبی برگزار خواهد شد.

این مراسم فردا در بیش از ۳۰ نقطه خراسان جنوبی از جمله مراکز شهرستان‌ها با حضور مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.