تهران- ایرنا - معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در حاشیه برگزاری نخستین تور ملی فناوری گفت: در قالب این تور روسا، معاونان، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، ادارات و دستگاه‌های دولتی سراسر کشور با توانمندی های حوزه دانش بنیان کشور آشنا خواهند شد.

به گروه علم و آموزش ایرنا، برای نخستین بار، برنامه ملی "تور فناوری" در ناحیه نوآوری دانشگاه صنعتی شریف با حضور علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با دعوت و همراهی تعدادی از معاونین سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در حاشیه این بازدید در خصوص برنامه ملی "تور فناوری" اظهاکرد: این برنامه که طرح آن با همکاری "انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری ایران با هدف آشنایی و شناخت فعالیت‌ها، دستاوردها و توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک‌های علم و فناوری برنامه ریزی شده است.

علی خیرالدین افزود:به این صورت که از روسا، معاونان، مدیران و کارشناسان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، ادارات و دستگاه‌های دولتی سراسر کشور دعوت خواهد شد که در قالب این برنامه، از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم و فناوری بازدید خواهد شد.

وی تاکیدکرد: البته نکته مهم در این زمینه، علاوه بر آشنایی با محصولات و خدمات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، درخواست‌های شرکت های دانش بنیان از مسوولان دولتی پیگیری می شود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم افزود:برای نمونه در نخستین برنامه که برای سازمان بازرسی کل کشور در نظر گرفته شده بود، تعدادی از معاونان سازمان نظارت و بازرسی کل کشور، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، مشکلات و موانع این شرکت‌ها قرار گرفتند.

احمد اسدیان معاون نظارت و بازرسی امور سیاسی و قضایی سازمان بازرسی کل کشور نیز در نخستین برنامه تور ملی فناوری وزارت علوم،  از عزم جدی این سازمان برای حمایت از فناوری و نوآوری و حل و فصل موانع شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان کشورمان خبر داد.

مجید دهبیدی‌پور رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف نیز در این بازدید، ضمن تاکید بر اهمیت تورهای فناوری در شناخت توانمندی‌ها و سایر مسائل مرتبط با شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، عدم ورود استارتاپ‌ها به بازار بورس، نقص زنجیره رشد شرکت‌های فناور و دانش بنیان و کمبود فضای فیزیکی برای حمایت از این شرکت‌ها را از مهمترین چالش‌های پیش‌رو حوزه دانش بنیان دانست.

در ادامه این برنامه که با حضور خدادادی بازرس کل امور آموزشی و پژوهشی سازمان بازرسی کل کشور و کهنمویی رییس دفتر حمایت از سرمایه گذاری و تولید ملی همراه بود، تعدادی از مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان به ارائه نقطه نظرات و مشکلات خود پرداختند.

۱۳۵۲