سمنان- ایرنا- امام جمعه دامغان گفت: رژیم صهیونیستی امروز از هیشه ضعیف‌تر شده است و تحرکات اخیر او در فلسطین نیز گویای همین ضعف است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدحسن رستمیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: برخلاف انتظار دشمنان قدس که می‌پنداشتند با گذر زمان نسل‌های جدید مبارزه با رژیم صهیونیستی را کنار می‌گذارند، امروز بیشتر مبارزان حاضر در خط مقدم این جهاد جوانان و نوجوانان فلسطینی هستند.

وی افزود: مشارکت مردم مسلمان جهان در راهپیمایی روز قدس، حمایت و پشتوانه ای برای این مبارز است.

امام جمعه دامغان گفت: زمانی که همه قدرت‌های دنیا برای فراموش شدن قدس و فلسطین تلاش می‌کردند، امام خمینی (ره) به عنوان اولین ابتکار خود پس از انقلاب اسلامی، آخرین جمعه ماه رمضان را روز قدس نام‌گذاری کرد.

رستمیان بیان کرد: انتخاب روز جمعه در ماه رمضان به عنوان روز قدس، موجب اتحاد جهان اسلام در این روز شد و مشارکت مردم مسلمان جهان را در پی داشت.

وی افزود: بعد از گذشت بیش از ۴۰ سال، راهپیمایی روز قدس هر سال باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

رستمیان ادامه داد: در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا راهپیمایی روز قدس به صورت همیشگی برگزار نشد و به همین دلیل، راهپیمایی امسال از حساسیت و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و شرایطی فراهم شد که مردم ایران ثابت کنند این حرکت انقلابی تا آزادی کامل قدس ادامه دارد.

امام جمعه دامغان گفت: امید است مردم استان سمنان مانند همیشه در این راهپیمایی مشارکت باشکوه داشته باشند.

به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه رمضان روز قدس نام دارد که به منظور اعلام حمایت از مردم فلسطین و مخالفت با رژیم صهیونیستی، از یک سال پس از انقلاب اسلامی ایران نام‌گذاری شد و هر سال در این روز راهپیمایی ضد صهیونیسم برگزار می‌شود.

امسال ۹ اردیبهشت روز قدس است.