قشم - ایرنا - مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: توسعه پایدار، بدون فعالیت های زیرساختی امکان پذیر نیست و زیرساخت‌های عمرانی نقش مهمی در تحقق توسعه پایدار ایفا می کند.

به گزارش ایرنا از اعلام عصر پنجشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، افشار فتح الهی در نشستی با حضور جمعی از معاونان و فرماندهان قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در خصوص آمادگی این سازمان برای توسعه عمرانی و زیرساخت های جزیره قشم اظهار داشت: تکمیل زیرساخت های عمرانی همچنین گامی رو به جلو برای تحقق اهداف اقتصادی در این منطقه آزاد است.

وی ادامه داد: اصلاح زیرساخت ها با کمک به ارتقا استانداردها، به جذب سرمایه گذار، رونق درآمد و درنتیجه بهبود کیفیت زندگی در منطقه منجر می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ضمن تقدیر از همراهی قرارگاه مدینه منوره نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: سازمان منطقه آزاد قشم از هرگونه مشارکتی که توسعه جزیره را در پی داشته باشد، استقبال می کند.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد تجاری با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه صنعتی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.