به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود بهرامی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان ورامین و بخش جوادآباد که در محل مدیریت آموزش و پرورش ورامین برگزار شد اظهار داشت: شهرستانهای استان تهران در حوزههای مختلف آموزش و پرورش از جمله فضاهای آموزشی، سومین نقطه محروم کشور محسوب میشود و لازم است تا در کنار جذب اعتبارات دولتی، از ظرفیت خیرّین برای رفع برخی از کمبودها استفاده کرد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر مناطق آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران از کمبود هفتگی ۲ هزار و ۳۰۰ ساعت حقالندریس و نیروهای خدماتی رنج میبرد، مشکلی که فشار زیادی بر روی سایر همکاران آموزش و پرورش وارد کرده و در بررسیهای صورت گرفته مشخص شده که مجموع شهرستانهای تهران به ۱۰ هزار نیروی جدید نیاز دارد.
وی تأکید کرد: با وجود آن که در طول دو سال گذشته معلمان با تلاش فراوان موفق شدند تا فضای مجازی را به ظرفیتی مهم برای آموزش تبدیل کنند ولی باید اظهار داشت که مخاطبین این فضا در اختیار آموزش و پرورش قرار دارند ولی محتوا، ظرفیت و دیگر مسائل آن در اختیار سایرنهادهاست که باید با همفکری و همکاری مناسب، از این فضا استفاده بهینهتری در حوزه آموزش صورت گیرد.
بهرامی با بیان این که موضوع آموزش اتباع یک پروژه کلان در حوزه آموزش و پرورش است اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۷ هزار نفر دانش آموز اتباع در مدارس شهرستانهای استان تهران مشغول به تحصیل میباشند که این تعداد ۱۳ درصد از جمعیت دانش آموزی استان و ۲۵ درصد از جمعیت دانش آموزی اتباع کل کشور را شامل می شوند.
بهرامی بااشاره به اجرای قانون رتبه بندی معلمان اظهار داشت: موضوع رتبهبندی معلمان خواسته یا ناخواسته با معیشت این قشر عظیم از جامعه گره خورده که موجب شد تا مسیر این طرح تغییر کند.
وی تصریح کرد: این طرح در مجلس شورای اسلامی به دو قسمت تقسیم شده که بخشی مربوط به پرونده کاری همکاران از آخر شهریور سال گذشته به قبل است که وزارت آموزش و پرورش در این بخش نگاه تسهیلی دارد ولی برای اول مهر سال گذشته به بعد، اجرای این قانون با نگاه دقیقتری صورت میگیرد.