بوشهر- ایرنا- معاون فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برترین‌های دهمین جشنواره استانی تجارب برتر تربیتی با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

محمود حقدوست روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: جشنواره تجارب برتر تربیتی با هدف شناسایی، مستندسازی، معرفی، ثبت و کاربست تجارب و ابتکارات تربیتی تمامی همکاران مدارس، مراکز پرورشی و ادارات، زمینه‌سازی برای تحقق هدف‌های عملیاتی و راهکارهای ذیل آن‌ها در سند تحول بنیادین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: دهمین دوره جشنواره استانی تجارب برتر تربیتی با تغییراتی در محتوا و ساختار، نسبت به سال گذشته، از آبان ماه سال گذشته با ارسال شیوه‌نامه و تشکیل کمیته‌های استانی و شهرستانی شروع شد.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن اعلام اینکه چهار داور برجسته استانی، ۱۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه را بررسی کرده‌اند ، گفت: برای برگزاری مطلوب این جشنواره، در سه ماهه پایانی سال گذشته، ۱۵ کارگاه آموزشی عملی در ۱۶ شهرستان و منطقه برگزار شد تا آثار شایسته تری خلق شود.

وی ادامه داد: از بین ۱۲۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره هشت اثر برتر در بخش تربیتی، چهار اثر برتر در بخش مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و یک اثر برتر در بخش تجارب زیست به دبیرخانه کشوری مستقر در استان گیلان و چهار اثر نیز در بخش مشاوره به دبیرخانه مربوطه در استان مازندران رسال شد.

حقدوست افزود: بر این اساس حسین خلیفه از اداره کل، دولت آتشی از دشتستان، غلامرضا محمدی باغملایی، رقیه باژوند، زینب باخویش، زهره شکیب و نوشین امیری از بوشهر، فاطمه رفیعی نژاد از دشتی، فاطمه یوسفی از دیر  و لیلا مرادی از دیلم در بخش تربیتی به مرحله کشوری راه یافته‌اند.

وی ادامه داد: همچنین امرالله صالحی از دشتستان، سمیه اکبری از دیلم، فاطمه فرشچی از تنگستان و حُسنیه فخرایی از بوشهر در بخش مشاوره و ابوالحسن سپهری کیا و مینا فهیمی از دیلم، نادیا فرهانی از شبانکاره و  خدیجه طهماسبی از گناوه در بخش مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی و اثر موسی آذری از دیلم در بخش تجارب زیسته به دبیرخانه کشوری ارسال شده است.