قزوین - ایرنا - همزمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان راهپیمایی روز قدس به منظور حمایت از مردم دردمند و مظلوم فلسطین با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی استان قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضور پرشور مردم مومن و انقلابی قزوین در کنار نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین، استاندار، فرماندار و مسوولان دستگاه های اجرایی و لشکری که پس از ۲ سال وفقه در امر برگزاری این مراسم که به علت شیوع ویروس کرونا صورت گرفت، در مسیرهای ۲گانه از پیش تعیین شده به راهپیمایی پرداختند.

شرکت کنندگان در این مراسم با شعار "الله اکبر"، "مرگ بر آمریکا" و "مرگ بر اسرائیل"، "جنایت منطقه زیر سر آمریکاست"، "کشتار قتل و غارت ماهیت آمریکاست"، "فشار و زور و تهدید و تحریم حربه آمریکا است" و "آزادی فلسطین شعار مسلمین است" حمایت قاطع  خود را از مردم بی پناه و مظلوم فلسطین به عمل آوردند.

تظاهر کنندگان قزوین همچنین با حمل پلاکارد و تصاویر مردم زجر کشیده فلسطین فریاد مرگ بر  اسراییل سردادند و  اعلام کردند که تا آخرین نفس پای آرمانهای انقلاب و حاج قاسم سلیمانی ها ایستاده اند.

گزارش های رسیده از خبرنگاران ایرنا در سراسر قزوین، حاکی از برگزاری آیین راهپیمایی روز قدس با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در مناطق مختلف این استان است.

راهپیمایی روز قدس همایش باشکوه امت اسلامی علیه استکبار جهانی و دشمنان اسلامی است که در حمایت از ملت فلسطین برگزار شده تا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی باشد

شرکت کنندگان قزوینی در مراسم روز قدس از ۲ مسیر از پیش تعیین شده میدان میرعماد به سمت میدان آزادی و از چهارراه ولی عصر (عج) به سمت میدان آزادی و در نهایت نیز به مسجدالنبی، میعادگاه نماز عبادی و سیاسی حرکت کردند.

امام خمینی (ره) در ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ دراقدامی هوشمندانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری کردند  و از مسلمانان جهان خواستند که دراین روز همبستگی خود را برای حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.