به گزارش خبرنگار ایرنا، در قسمتهای هفده گانه این کتاب که مشتمل بر ۱۷ فصل است و مطالب متنوعی برای علاقه مندان به تاب آوری جوانان و بررسی مولفه های فرهنگی ارایه کرده است، ۳۰ نفر دیگر از متخصصین حوزه تاب آوری از جمله خانم پروفسور «آن ماستن» از دانشگاههای مختلف دنیا همکاری داشته اند.
این کتاب در چهار بخش مطالب خود را ارائه میدهد؛ در بخش اول (تعاملات پیچیده به تاب آوری و فرهنگ)، مسیرهایی برای تابآوری در محیط، درک حوزههای فرهنگی و رابطه آنها به فرآیندفرایندهای تابآوری و تابآوری و فرهنگ: تنوع فرآیندهای حمایتی و سازگاری مثبت وجود دارد.
در بخش دوم (بررسیهای موردی تشریحی: تابآوری جوانان و فرهنگ)، مسیرهای فرهنگی به تابآوری: فرصتها و موانعی که دانشجویان سیاهپوست آفریقای جنوبی بهیاد میآورند، تابآوری در میان جوانان زیمباوه و یتیمان، تعامل بین فرهنگ، تابآوری، خطرات و پیامدهای آن، مسیرهای فرهنگی بهسمت تابآوری: حمایت اجتماعی غیررسمی از جوانان در معرض خطر و تابآوری بخشی از فرهنگ من است: درک زبان و سرزمین در فرآیند فرایندهای تابآوری جوانان بومی وجود دارد.
انگ اجتماعی؛ کلیشه و هویتهای تابآوری و فرآیندفرایندهای آن در میان نوجوانان آمریکایی سیاهپوست، نامرئی شدن در میان فرهنگ سفیدپوستان آمریکای جنوبی و فرآیندفرایندهای تابآوری، تابآوری و فرهنگ جوانان کر و لال در جوامع مختلف آمریکایی، موانع فرآیندفرایندهای تابآوری: درک تجربیات و چالشهای پیوستن کودک سربازهای قدیمی به جامعه کانادایی و تأثیرات محیطهای چندفرهنگی خشونت بر واکنشهای تابآوری در میان نوجوانان و جوانان شهر ایتاگویی ـ کلمبیا دیگر قسمت های موجود در بخش دوم است.
در بخش سوم ( تابآوری پژوهشی در میان فرهنگها) هم مطالبی همچون ارزش حفظ نگرش و دیدی باز برای موارد متدولوژی در پژوهشهای تابآوری و فرهنگ، پژوهشهای خلاقانه کیفی در فرهنگ و تابآوری و اصول اخلاقی در پژوهشهای تابآوری: احترام، ارتباط متقابل، مسؤولیت مسئولیتپذیری دیده میشود.
در بخش چهارم هم که نتیجه گیری نام دارد، فرهنگ و تابآوری: گامهای بعدی برای نظریه و عمل ، به رشته تحریر درآمده است.