به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری در دیدار با فعالان تولید نوشت افزار ایرانی، گفت: بر کسی پوشیده نیست که تصاویر و نمادهای گوناگون بر روی لوازم التحریر اثرات فرهنگی-تربیتی فراوانی در ذهن دانش آموزان دارد.
وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: پیشنهاد میکنم با محوریت قرارگاه جهادی «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» و با مشارکت مجموعههای تولید کننده لوازم التحریر داخلی، چون کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، خیرین، گروههای مردمی و جهادی و سایر نهادهای حاکمیتی و با کمک گرفتن از بستر شبکه دانش آموزی شاد، نیازمندیهای دانش آموزان بی بضاعت و مناطق محروم و کم برخوردار را شناسایی و با مشارکت و حمایت مردم، خیرین و دستگاههای مرتبط، بستههای لوازم التحریر و نوشت افزار را به این دانش آموزان و بازماندگان از تحصیل هدیه کنیم.
نوری با قدردانی از تلاشها و خلاقیتهای مجموعه تولیدکنندگان نوشت افزار ایرانی-اسلامی، گفت: از طراحی و اجرای یک نشان اعتماد ساز بر روی لوازم التحریر استقبال میکنیم تا ضمن حمایت از کالاهای تولید داخل، دانشآموزان و خانوادهها را از کیفیت لوازم التحریر مطلع کنیم و همه بدانند که تولیدات با این نشان قابل اعتماد و دارای پیوست فرهنگی است.
مهمترین اثر فرهنگی استفاده از لوازم التحریر ایرانی تقویت روحیه خودباوری است
در ادامه این نشست، حمیدرضا خان محمدی مشاور وزیر آموزش و پرورش و مسئول قرارگاه جهادی «عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر» با بیان اهداف قرارگاه در حوزه حمایت از دانش آموزان مناطق کم برخوردار، آمادگی کامل این قرارگاه را برای حمایت از مجمع نوشت افزار و تولیدات داخلی اعلام و از برنامههای تنظیم گری و تسهیل گری قرارگاه، بین مجموعه های فعال در این حوزه خبر داد.
وی افزود: هنرستانها در مناطق کم برخوردار میتوانند، بستری مناسب برای آموزش و تولید باشند و بخشی از ظرفیتهای این دانش آموزان برای تولید لوازم التحریر به کارگرفته شود.
در این نشست فعالان حوزه نوشت افزار با بیان دیدگاهها و پیشنهادات خود، اظهار کردند: مهمترین محور اثر فرهنگی استفاده از لوازم التحریر ایرانی بر دانش آموزان، تقویت روحیه خودباوری است که از همان ابتدای دوران یادگیری جمله «ما میتوانیم» را مشق میکنند.