مشهد- ایرنا- معاون عمرانی فرماندار مشهد گفت: تخصیص اعتبارات منابع استانی برای دستگاههای اجرایی مشهد طی پارسال افزایش و حدود ۵۰ درصد از مجموع حدود پنج هزار میلیارد ریال اعتبار سال ۱۴۰۰ تخصیص یافت.

مهدی برامکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اعتبار استانی تخصیص یافته به دستگاه های اجرایی مشهد طی سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: اعتبار استانی در سال مالی گذشته برای ۴۸۰ طرح و بین ۵۵ دستگاه اجرایی توزیع شده است اما تخصیص آن از منابع استانی و تحقق منابع اختصاصی نفت و گاز حدود ۵۰ درصد بوده است.

معاون عمرانی فرماندار مشهد گفت: سهم جمعیت شهرستان مشهد از استان ۵۲.۵ درصد است اما سهم اعتبارات اختصاص داده شده از منابع استانی به دستگاه های اجرایی مشهد طی سالهای قبل بین ۱۸ تا ۲۲ درصد بوده که پارسال این رقم افزایش یافته است و با توجه به تخصیص بیشتر از منابع نفت و گاز در مجموع ۵۰ درصد از منابع استانی پارسال تخصیص پیدا کرد.

برامکی افزود: در مجموع تخصیص اعتبارات به شهرستان مشهد در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن افزایش داشته و امیدواریم در سال ۱۴۰۱ همزمان با تلاش دستگاه های اجرایی برای جذب اعتبارات ملی شاهد تخصیص بیشتر اعتبارات استانی نیز باشیم.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبارات دستگاه های اجرایی شهرستان حدود ۸۵ درصد ملی و بقیه استانی است و عملکرد برخی دستگاه ها مانند آب و فاضلاب، بنیاد مسکن و شرکت های گاز و برق در جذب منابع ملی قابل دفاع بوده است.