بندرعباس- ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با اشاره به برگزاری بیش از ۱۰ هزار فعالیت فرهنگی در سال ۱۴۰۰ گفت: برگزاری این تعداد برنامه در کتابخانه‌های استان ۱۳۷ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از اداره کل کتابخانه های عمومی هرمزگان، امینه دریانورد افزود: در سال گذشته، ۲ هزارو ۷۵۲ نشست معرفی کتاب، ۲ هزار و ۵۰۰ برنامه ویژه کودکان، ۲۹۶ نشست کتاب خوان، ۳۶۲ جلسه مطالعاتی در کتابخانه‌ها استان برگزار شد که این تعداد برنامه نشان از علاقه مندی کتابداران و کارشناسان عزیز نسبت به ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

وی با تاکید بر لزوم اهتمام ویژه به توسعه فرهنگ کتابخوانی بیان کرد: اقدامات این حوزه باید توأم با ابتکار، اندیشه، خلاقیت و نوگرایی است، زیرا افزایش مهارت های فردی، سواد اجتماعی، تقویت دانش عمومی و بهبود سبک زندگی کودکان با روش های خلاقانه و مبتکرانه امکان پذیر است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان با اشاره به علاقه مندی نسل جوان به استفاده از این ابزارهای هوشمند اضافه کرد: کتابداران در شرایط کرونا، بخش اعظمی از فعالیتهای ترویجی خود را در بستر فضای مجازی دنبال می‌کنند و  از این فضا برای جلب توجه جوانان به کتابخوانی با تولید محتواهای جذاب، پخش زنده برنامه‌های فرهنگی در بستر فضای مجازی و .. استفاده می‌کنند.