همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان گفت: زمینه قرار گرفتن محیط‌بانی در بخش مشاغل سخت و زیان آور فراهم شود چرا که آنها با کمترین حقوق و مزایا و سختی کار تلاش می کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی روز شنبه در جمع مدیران حفاظت محیط زیست استان همدان اضافه کرد: توجه به مساله محیط زیست، حفظ آب، خاک، جانوران و حق طبیعت مستمر در روایات و آموزه های دینی مطرح شده به گونه ای که حفظ محیط زیست از مهمترین آموزه های دینی در اسلام به شمار می رود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با اشاره به اهمیت آزادسازی حریم رودخانه ها برای عموم مردم در همدان، تاکید کرد: مُسخر بودن طبیعت برای بشر به این معنی نیست که بدون هیچ ضابطه ای به تخریب آن بپردازد.

آیت الله شعبانی موثقی اظهار داشت: مستندی با موضوع حفظ محیط زیست و محوریت چالش های حفظ محیط زیست در استان، مشکلات فرا روی شغل محیط بانی و سختی این کار در دفتر امام جمعه همدان در حال ساخت است که به زودی آماده می شود.

وی در ادامه با بیان اهمیت کاهش مصرف آب و انرژی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و پرهیز از اسراف تلاش زیادی با بهره گیری از تریبون های مختلف از جمله نماز جمعه صورت گرفته است چرا که این موضوع بسیار با اهمیت و حیاتی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان اضافه کرد: بازسازی تجهیزات صنایع برای کاهش آلایندگی ضروری است چرا که اولویت اصلی در هر کاری حفظ سلامت مردم است در حالیکه آلودگی ها زیست محیطی به مردم آسیب وارد می کند.

آیت الله شعبانی موثقی گفت: کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست شغل خود را یک کار مقدس بدانند زیرا از منظر دینی، حفظ محیط زیست یک کار مقدس است همچنین امیدوارم با تلاش این مجموعه و همراهی مردم و مسئولان نسل آینده این استان، از صفای روح کوهستان الوند همدان برخوردار باشند.