ایلام - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی استاندار ایلام گفت: فرهنگ کار، مهارت آموزی و آموزش کاربردی باید از مدارس آغاز شود که در این صورت تحولی عظیم در جامعه شکل خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدسبحان حسنی روز شنبه در مراسم بزرگداشت مقام معلم ، خواستار فرهنگ سازی در خصوص کار و مهارت آموزی در مدارس شد و اظهار داشت: ساخت فکری نوجوانان و جوانان کشور از بستر مدرسه آغاز می شود و هر آنچه که در مدرسه آموزش می بینند، منشاء برای تحولات جامعه در آینده خواهد بود.

وی افزود: آینده این کشور به واسطه تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین رقم خواهد خورد و در صورت توجه ویژه به این حوزه آینده کشور بیمه می شود.

معاون استاندار ایلام با اشاره به سالروز شهادت شهید استاد مطهری و نام گذاری این روز را به عنوان روز معلم تاکید کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند « شهید مطهری در طهارت روح ، قوت در ایمان و قوت بیان کم نظیر بودند.

حسنی با بیان اینکه منشاء بسیاری از مشکلات کشور مسائل اقتصادی است، یادآور شد:  فرهنگ سازی موثر در مدرسه می تواند زمینه سار رفع بسیاری از مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی جامعه باشد.

وی مطالبات از آموزش و پرورش و معلمان را علاوه بر وظایف ذاتی خود توجه به نیازهای روز جامعه دانست و اضافه کرد: تمرکز دشمن بر روی بنیان های اقتصادی کشور و تلاش برای جلوگیری از قوی شدن کشور در این حوزه است.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: در جامعه خلع های بزرگی وجود دارد که اگر آنها پوشش داده شود، بطور قطع در آینده  شاهد شکوفایی ، رشد و تولید و اشتغال در بستر فعالیت های دانش بنیان خواهیم بود.