مشهد- ایرنا- مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به زائران و مسافران عید فطر توصیه می‌کنیم با هدف دریافت خدمات کامل و نیز نظارت و کنترل دقیق در واحدهای رسمی استان اقامت کنند.

سید جواد موسوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کیفیت مطلوب خدمات، نرخ مشخص، کنترل و نظارت دقیق بر فعالیتها و نحوه ارائه خدمات و البته قابل پیگیری بودن شکایات و تخلفات احتمالی در این واحدها و البته تامین کامل امنیت مسافران از مهمترین ویژگی‌های واحدهای اقامتی رسمی است.

وی ادامه داد: سامانه ملی خدمات سفر به شماره  ۰۹۶۲۹ و همچنین تماس با شماره ۳۷۰۴۵ به صورت شبانه روزی در استان خراسان رضوی جهت دریافت شکایات و راهنمایی مسافران آمادگی دارند.

مدیر کل گردشگری خراسان رضوی اظهار کرد: با توجه به هم‌افزایی انجام شده در نوروز امسال و خوشبختانه با همکاری موثر کلیه دستگاههای استان، آمادگی جهت میزبانی از مسافران در ایام تعطیلات عید فطر در بالاترین سطح ممکن محقق شده است.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده و تلاش داریم تا مسافران از مسیر راه لذت ببرند و فرصتی فراهم شود تا زائران بتوانند در مسیر رسیدن به مشهد از امکانات اقامتی و گردشگری شهرستانها در مسیر سفر هم بهره برده و با یک سری جاذبه‌ها، فرهنگ وآداب مناطق آشنا شوند.

دبیر ستاد خدمات سفر خراسان رضوی مهمترین دغدغه موجود را سلامتی و ایمنی مسافران دانست و ادامه داد: رعایت قوانین و تلاش در جهت تحقق سفری ایمن تمام آن چیزی است که در طول مسیرهای مواصلاتی از سوی نیروهای هلال احمر و پلیس راه توصیه می‌شود.

وی اسکان مسافران را مهمترین مبحث در تعطیلات پیش رو عنوان کرد و گفت: تمهیدات لازم برای اسکان مسافران عید فطر اندیشیده شده است، این در حالی است که خوشبختانه استقبال و حضور مسافران تاکنون خوب بوده و انتظار داریم از امروز شاهد افزایش چشمگیر ورود مسافران باشیم.

موسوی اظهار کرد: برای تعطیلات عید فطر پیش رو ۲۶۵ هزار و ۹۰۰ نفر شب ظرفیت در خراسان رضوی آماده‌سازی شده که شامل ظرفیت دائم و موقت اسکان می‌شود.