اصفهان- ایرنا - مدیرکل امور عشایر اصفهان گفت: با ورود عشایر استان به مناطق ییلاقی، روزانه بالغ بر یک میلیون لیتر آبرسانی سیار بین آنان انجام می‌شود.

مختار اسفندیاری، روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بخشی از این آب برای آشامیدن و بخشی نیز برای مصرف دام‌های عشایر استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: غیر از مجتمع‌های آبرسانی موجود، احداث سه مجتمع آبرسانی تامین آب آشامیدنی دائم برای ماه‌های پیش‌رو نیز در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشایر اصفهان با بیان‌اینکه عشایر استان تا ۲۰ روز آینده بطورکامل در مناطق ییلاقی استقرار خواهند یافت، تصریح کرد: از آن زمان واکسیناسیون دام برای جلوگیری از ابتلا و شیوع بیماری‌های مختلف به همت اداره کل دامپزشکی آغاز خواهد شد.

اسفندیاری با اشاره به بارش‌های اخیر در استان و وقوع سیلاب در برخی مناطق اظهار داشت: این پدیده آسیبی به جامعه عشایری استان وارد نکرد و البته سبب تقویت پوشش گیاهی مراتع شد.

وی افزود: با توجه به بارش ناکافی در ماه‌های اخیر، مراتع استان شرایط مناسب ندارد و بارندگی‌های اردیبهشت برای عبور از شرایط نامطلوب و رشد علوفه در مراتع بسیار اهمیت خواهد داشت.

مدیرکل امور عشایر اصفهان اضافه کرد: بازگشایی مسیرها، توزیع سوخت و ارزاق در حال برنامه‌ریزی یا انجام است تا ورود عشایر به استان تسهیل شود.

شمار عشایر استان اصفهان بالغ بر ۶۰ هزار نفر در قالب ۱۱ هزار خانوار است.

عشایر ایل بختیاری از خوزستان به شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان و فریدن در غرب اصفهان کوچ می‌کنند و عشایر ایل قشقایی از بوشهر، فارس و کهگیلیویه و بویراحمد رهسپار شهرستان‌های سمیرم، دهاقان و شهرضا در جنوب استان می‌شوند، همچنین عشایر عرب جرقویه در شهرستان جرقویه در شرق اصفهان سکونت دارند.