شهریار - ایرنا - فرماندار شهرستان شهریار گفت: بر اساس دستور رئیس جمهور باید اقدامات لازم برای تکمیل و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار تا پایان سال انجام شود و این مرکز درمانی به بهره‌برداری برسد.

امیر عباس شفیع زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سرانه تخت بیمارستانی این شهرستان متناسب با نرخ رشد بالای جمعیت آن نیست.

وی اظهار داشت: یکی از مباحثی که در سفر اخیر رئیس جمهور به شهرستان شهریار و غرب استان تهران مطرح شد، تکمیل و تجهیز بیمارستان ۳۱۳ تختخوابی امام خمینی (ره) بود.

شفیع زاده خاطرنشان کرد: هم اکنون میزان پیشرفت فیزیکی این بیمارستان به ۹۰ درصد می رسد و بخش پلی کلینیک آن به پایان رسیده و بخش غربالگری سرطان  که به صورت خیرساز در کنار آن در دست اجرا است.

فرماندار شهرستان شهریار ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به غرب استان تهران و این شهرستان، بازدیدی از این مرکز درمانی انجام و در نهایت با دستور ایشان، بنا شد اقدامات لازم از جمله تخصیص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و تجهیز این مرکز درمانی انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: با وجود سرانه پایین تخت بیمارستانی این شهرستان، مراکز درمانی شهرستان به بیماران شهرستان های مجاور نیز خدمت رسانی می کردند که با بهره برداری از بیمارستان های  ملارد و قدس، از این فشار کاری کاسته شد.

شفیع زاده به راه اندازی بخش توسعه ای بیمارستان امام سجاد(ع) در شهریار اشاره کرد و ادامه داد: با وجود یک مرکز درمانی برای جانبازان اعصاب و روان، در صورت بهره برداری از این بخش توسعه ای این مرکز و بیمارستان امام خمینی(ره)، تا حدود زیادی نیاز شهرستان شهریار به تخت بیمارستانی مرتفع می شود.

یکی از دستورات سفر اخیر رئیس جمهور به شهرستان شهریار، تکمیل و تجهیز بیمارستان امام خمینی (ره) بود که از زمان آغاز عملیات اجرایی آن نزدیک به سه دهه سپری می شود.