به گزارش خبرنگار ایرنا، « حمید کمانکش » روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش خمین، افزود: برای حفظ و نگهداری مدارس روستایی فاقد بهرهوری میتوان این مکانها را به مراکز فرهنگی، قرآنی، تربیتی و اشتغالزایی تبدیل کرد.
وی ادامه داد: با تحقق مهاجرت معکوس در آینده مدارس در مناطق روستایی مورد نیاز است و نباید این مراکز آموزشی رها و تخریب شوند.
سرپرست فرمانداری خمین اظهارداشت: به منظور هدایت دانش آموزان برای تحصیل در رشتههای فنی و حرفهای تامین امکانات و تجهیزات هنرستانها و مراکز فنی و حرفه ای در خمین ضروری است.
کمانکش بیان کرد: تجهیزات مورد نیاز این مراکز آموزشی فهرستبندی و از اعتبارات دولتی، کمکهای خیران وصنایع شهرستان برای تامین امکانات استفاده شود.
وی با تبریک روز معلم گفت: کسی که به عرصه تعلیم و تربیت ورود پیدا میکند، کار پیامبران را انجام میدهد.
سرپرست فرمانداری خمین تربیت را مقدم بر آموزش دانست و افزود: توجه به جایگاه مقام معلم سبب انجام مطلوب وظایف تربیتی میشود.
سرپرست مدیریت اداره آموزش و پرورش خمین نیز در این نشست گفت: خانواده دانش آموزان پایه نهم تمایل به تحصیل فرزند خود در رشتههای نظری به ویژه تجربی دارند.
« مصطفی کوکبی» افزود: دانش آموزان از رشتههای تحصیلی که به شغلهای پزشکی و اداری منجر شود استقبال میکنند در حالیکه پذیرش دانشگاهها محدود است و سرریز این دانش آموزان مجبور به تحصیل در رشتههای دانشگاهی غیر مرتبط با تحصیلات دبیرستان میشوند.
وی بیان کرد: ۴۵ درصد از ظرفیت هدایت تحصیلی در خمین به رشتههای مراکز فنی و حرفه ای و هنرستان اختصاص داده شده است.
کوکبی گفت: آیین تجلیل از معلمان برگزیده استانی و شهرستانی، غبار روبی و عطر افشانی قبور شهدای فرهنگی، سرکشی از خانواده معلمان جان باخته در سال گذشته و برپایی میز خدمت در نماز جمعه از برنامههای گرامیداشت هفته معلم در خمین است.
خمین با جمعیتی بالغ بر ۱۰۵هزار نفردر ۶۵ کیلومتری جنوب اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.