اهواز - ایرنا - ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه یک گروه صیاد غیرمجاز ماهی با برق را در رودخانه کرخه دستگیر کردند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، رییس اداره پارک ملی کرخه گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر صید ماهی با دستگاه الکتروشوکر در رودخانه کرخه حوالی شهر الوان در ساعت سه بامداد امروز ماموران یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی کرخه به محل اعزام شدند.
محمد الوندی افزود: پس از چند ساعت گشت، کمین و پایش در منطقه، حدود ساعت پنج بامداد متخلفان در حال خروج از رودخانه مشاهده و دستگیر شدند.
وی با بیان اینکه متهمان سابقه محکومیت به خاطر صید ماهی با دستگاه‌های غیرمجاز و برق دارند، اضافه کرد: این متهمان به مقام قضایی تحویل شدند.
الوندی ادامه داد: از این صیادان متخلف، یک خودروی وانت نیسان، چهار عدد باطری تر، یک دستگاه الکترو شوکر، یک بوت قایق پارویی و تعداد ۴۷ قطعه ماهی از خانواده باربوس ماهیان (۳۰ کیلوگرم) کشف و ضبط شد.
بر اساس این گزارش، منطقه حفاظت شده و پناهگاه حیات وحش کرخه در شمال خوزستان با حدود ۱۴ هزار هکتار وسعت، در حاشیه رودخانه کرخه در غرب خوزستان قرار گرفته که زیستگاه اصلی گوزن زرد از گونه‌های در خطر انقراض است. این منطقه که بخشی از میراث طبیعی خوزستان با تنوع بسیار بالای گونه‌های جانوری و گیاهی، به شمار می‌رود در سال ۱۳۴۹ تاسیس شده و  هفت هزار و ۵۰۰ هکتار آن را پارک ملی کرخه تشکیل می‌دهد.