مشهد-ایرنا- کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در فروردین‌ماه امسال بیش از ۱۱ میلیارد ریال برای جلب رضایت شاکیان بخشهای مختلف اقتصادی این استان از تولید تا مصرف مسترد شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، بخشعلی بیاتی قله‌زو افزود: نظر به این که در شرایط اقتصادی حاضر و به منظور ارتقای سطح رضایت‌مندی عمومی، دریافت و رسیدگی به موقع گزارشها و شکایتهای مردمی از اولویت‌های کاری معاونت بازرسی و نظارت این سازمان است، طی فروردین ماه امسال در مجموع ۲ هزار و ۵۳ گزارش شکایت از ستاد خبری این مجموعه دریافت شد.

وی بیان کرد: مهمترین گزارشهای رسیده به ستاد خبری سازمان صمت خراسان رضوی، در بخش کالایی به ترتیب شامل نان، مرغ، میوه و سبزی، آجیل و خشکبار و در بخش خدمات رستوران و غذاخوری، هتل و واحد اقامتی، حمل و نقل برون شهری و دفاتر خدمات مسافرتی بوده است.

وی اظهار داشت: از کل گزارشات رسیده، ۲۶۳ واحد متخلف شناسایی و در مجموع به ارزش بیش از ۳۳  میلیارد ریال پرونده تخلف برای آنها تنظیم و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است، ۴۹ شکایت نیز جلب رضایت شده و برای آن پنچ میلیارد ریال به مجاورین مسترد شده است، وجوه استرداد شده به زائران توسط بازرسان سازمان صمت خراسان رضوی نیز ۶ میلیارد ریال بوده است.

کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبری به ترتیب گرانفروشی ۶۳ درصد، عدم درج قیمت ۱۷ درصد، کم فروشی هفت درصد، تقلب با پنج درصد و سایر تخلفات هشت درصد بوده است.

بیاتی اظهار داشت: گزارشهای ستاد خبری و شکایات دریافتی در بخش کالایی به ترتیب شامل نان با ۴۳ درصد، گوشت مرغ ۱۳ درصد، میوه و سبزی ۱۲ درصد، آجیل و خشکبار هفت درصد و سایر کالاها ۲۵ درصد، در بخش خدمات نیز رستوران و غذاخوری ۹ درصد، هتل و واحد اقامتی ۱۱ درصد، حمل و نقل برون شهری ۶ درصد، دفاتر خدمات مسافرتی ۹ درصد و سایر خدمات ۶۵ درصد بود.