به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، بخشعلی بیاتی قلهزو افزود: نظر به این که در شرایط اقتصادی حاضر و به منظور ارتقای سطح رضایتمندی عمومی، دریافت و رسیدگی به موقع گزارشها و شکایتهای مردمی از اولویتهای کاری معاونت بازرسی و نظارت این سازمان است، طی فروردین ماه امسال در مجموع ۲ هزار و ۵۳ گزارش شکایت از ستاد خبری این مجموعه دریافت شد.
وی بیان کرد: مهمترین گزارشهای رسیده به ستاد خبری سازمان صمت خراسان رضوی، در بخش کالایی به ترتیب شامل نان، مرغ، میوه و سبزی، آجیل و خشکبار و در بخش خدمات رستوران و غذاخوری، هتل و واحد اقامتی، حمل و نقل برون شهری و دفاتر خدمات مسافرتی بوده است.
وی اظهار داشت: از کل گزارشات رسیده، ۲۶۳ واحد متخلف شناسایی و در مجموع به ارزش بیش از ۳۳ میلیارد ریال پرونده تخلف برای آنها تنظیم و به شعب تعزیرات حکومتی در استان ارسال شده است، ۴۹ شکایت نیز جلب رضایت شده و برای آن پنچ میلیارد ریال به مجاورین مسترد شده است، وجوه استرداد شده به زائران توسط بازرسان سازمان صمت خراسان رضوی نیز ۶ میلیارد ریال بوده است.
کارشناس مسوول بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از نظر نوع تخلف کشف شده در پیگیری ستاد خبری به ترتیب گرانفروشی ۶۳ درصد، عدم درج قیمت ۱۷ درصد، کم فروشی هفت درصد، تقلب با پنج درصد و سایر تخلفات هشت درصد بوده است.
بیاتی اظهار داشت: گزارشهای ستاد خبری و شکایات دریافتی در بخش کالایی به ترتیب شامل نان با ۴۳ درصد، گوشت مرغ ۱۳ درصد، میوه و سبزی ۱۲ درصد، آجیل و خشکبار هفت درصد و سایر کالاها ۲۵ درصد، در بخش خدمات نیز رستوران و غذاخوری ۹ درصد، هتل و واحد اقامتی ۱۱ درصد، حمل و نقل برون شهری ۶ درصد، دفاتر خدمات مسافرتی ۹ درصد و سایر خدمات ۶۵ درصد بود.