تهران- ایرنا - رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: در فضای عمومی مطالبه رهبر معظم انقلاب با عنوان جهاد تبیین از اهمیت بالایی برخوردار است و این جهاد باید مخلصانه و با تمام توان و متوجه حرکت دشمن باشد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی در نشست مشترک هیات رییسه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با وزیر و معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رییس و معاونین دانشگاه آزاد اسلامی، روسای دانشگاه ها و مسوولان دفاتر این دانشگاه‌ها، افزود: با توجه به تحولات منطقه و جهان؛ جامعه و عالم در یک پیچ تاریخی قرار دارد که اتفاقات بعد از عبور از آن متفاوت خواهد بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در پیامی خطاب به انجمن های اسلامی اروپا آورده اند که اتفاقات سیاسی در حال رخدادادن است که بخشی از همین پیچ تاریخی است و ایشان در دیدار دانشجویی مجددا به این موضوع اشاره کرده اند و ما بنا داریم در گذر از این مرحله تاریخی، مقدمه ساز طلوع خورشید ولایت عظما بوده و امیدوار و آرزومند تحقق این خواسته بلند اولیا باشیم.  

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تاکید کرد: در فضای عمومی مطالبه رهبر انقلاب با عنوان جهاد تبیین از اهمیت بالایی برخوردار است و این جهاد باید مخلصانه و با تمام توان و متوجه حرکت دشمن باشد.

حجت الاسلام و المسلمین رستمی افزود: در حال حاضر با این توصیفات وظیفه همه ما جهاد تبیین است که معطوف به شناخت و فهم ادراک محیط از واقعیت ها است و اینکه رهبری جهاد تبیین را مطرح می کنند یعنی اجازه ندهیم روایت دروغ از میدان در صحنه واقعیت ها قالب شود و ما را به سستی و عقب نشینی و ناامیدی دعوت کند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن بیش از یک حرکت عادی و در یک مقطع است و جریان معارض به دنبال به ضعف کشاندن انقلاب است و شعارهای آنها حکایت از پشتیبانی و هم فکری با جریان های چپ و مارکسیستی دارد.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تصریح کرد: در مقابل این جریان نیز، مومن انقلابی حاضر در صحنه دارای ماموریت جدی و سنگین در مواجهه با این مساله است.


حجت الاسلام رستمی گفت: اگر به نگاه رهبر انقلاب در دیدار دانشجویی خوب دقت کنیم برای ما درسی است که موضوع توجه به هویت دانشگاه است و ما باید این کانون آزاداندیشی و اندیشه ورزی را برای انقلاب حفظ کنیم و اجازه ترویج و قالب شدن روایت غلط را ندهیم.

وی با بیان اینکه دشمن در تلاش است روایت دیگری را از هویت دانشگاه ارایه بدهد، تاکید کرد: باید مبانی اعتقادی مخاطبین را تقویت کنیم و برای آنها بین آرمان های انقلاب و رفتارهای نا مناسب در جامعه تفکیک قائل شویم.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها تاکید کرد: انتظار می‌رود هم مدیران نهاد و هم رؤسای دانشگاه‌ها، جهاد تبیین را که رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات ها دانشجویی مطرح کرده اند، مأموریت جدی خود دانسته و برای این مأموریت مهم برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.


حجت الاسلام والمسلمین رستمی اظهارداشت: گاهی اوقات در بین ما این تصور وجود دارد که بعد از شب های قدر از اوج ماه رمضان عبور کرده ایم، اما آن چیزی که در معارف اهل بیت (ع) وجود دارد، دهه سوم مهم ترین دهه حساب می آید و روز عید فطر از عظمت بالایی برخوردار است و وجود گرامی رسول الله(ص) دهه آخر ماه مبارک رمضان را معتکف می شدند و لذا فرصت بهره برداری تا پایان ماه رمضان وجود دارد و ما نباید از آن غافل شویم.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای طلب ها و خواست های عالی از درگاه خداوند متعال دانست.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها  افزود: در روایتی از امام صادق (ع) داریم که "خداوند من از تو می خواهم این ماه را رمضان را بزرگ ترین ماه رمضان عمر من قرار دهی و در مصون ماندن دین من شفاعت و عافیت را شامل حال من بگردانی. " 

حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: خوب است که ما به دقت به این آموزه های اهل بیت (ع) و معارف بلندی که در قالب دعا و روایات به دست ما رسیده است بیشتر تامل کنیم اما  از باب معرفت افزایی ادعیه وارد شده از اهل بیت کمتر مورد کاوش اندیشمندان قرار گرفته است.