همدان- ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: در حال حاضر ۱۸ پروژه ورزشی در این شهرستان نیمه‌کاره است که ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه‌ها مصوب شده و نیاز است.

به گزارش ایرنا، "حمیدرضا سپهری‌نیا" روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون از این میزان اعتبار پنج میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان معادل ۲۰ درصد تخصیص یافته است.

وی احداث زمین چمن در شهر ازندریان، روستای علی‌آباد، اسلامشهر آق‌گل، دهنو آورزمان، روستای انوج، سالن ورزشی در توچغاز، تکمیل استادیوم پنج هزار نفری ملایر، استخر سرپوشیده سامن و آزادی ملایر، تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی و ساختمان اداری را از جمله این ۱۸ پروژه عنوان کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر با بیان اینکه سالن ورزشی توچغاز در سفر رییس جمهوری به استان همدان افتتاح می‌شود، افزود: با پیگیری‌های انجام شده رقم اعتبارات عمرانی ورزشی از ۱۶۰ میلیون تومان به یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان رسید و رشدی ۱۰ برابری داشت.

سپهری‌نیا تکمیل ورزشگاه پنج هزار نفری شهید روحیان ملایر یکی از مهمترین پروژه‌های ورزشی ملایر دانست و ادامه داد: اداره ورزش به دلیل وجود نواقص این ورزشگاه، هنوز این پروژه را تحویل نگرفته است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۹ که فاز نخست این پروژه افتتاح شد، فاز دوم تنها ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: روشنایی محوطه، مسیر آسفالت امبولانس، منزل سرایداری، سکوهای ذخیره و تماشاچی، سیستم تاسیسات، سیستم آبرسانی، سیستم صوتی، پیست تارتان و عدم پیش‌بینی انشعابات از جمله نواقص ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر است.

آغاز فعالیت آکادمی کشتی در ملایر

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر اظهار داشت: در طول سال گذشته تنها یک ماه اعتبار به حوزه ورزش و جوانان این شهرستان اختصاص یافت که با وجود تمام مشکلات و کمبودها،۷۰ درصد از برنامه‌های ما در حوزه ورزش و جوانان محقق شد.

سپهری‌نیا به فعالیت ۴۰ هیات ورزشی، ۳۰ سمن و وجود هشت هزار ورزشکار سازمان یافته در این شهرستان اشاره کرد وافزود: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار ورزشکار در سطح این شهرستان فعال هستند که ساماندهی این ورزشکاران یکی از اولویت‌های کاری ما در سال‌جاری است.

وی با اشاره به وجود ۳۱ اماکن ورزشی دولتی، ۵۹ اماکن ورزشی خصوصی و هفت ایستگاه ورزش صبحگاهی و سه ایستگاه دوچرخه‌سواری بانوان در این شهرستان، گفت: سرانه ورزش در سطح این شهرستان به ازای هر یک نفر ۵۰ سانتی‌متر مربع است.

رییس اداره ورزش و جوانان ملایر اعزام ۹۸ مدال‌آور کشوری به مسابقات آسیایی و جهانی، کسب مدال‌های بین‌المللی توسط ۹ ورزشکار ملایری، وجود ۳۰ مدال‌آور کشوری و ۲۵۰ مدال‌آور استانی در سطح این شهرستان را از جمله افتخارات ورزشکاران ملایری طی ۲ سال گذشته عنوان کرد.

سپهری‌نیا با بیان اینکه در این مدت ۲۷ نفر از ورزشکاران ملایری برای حضور در تیم‌های ملی دعوت شدند، افزود: با وجود شیوع ویروس کرونا طی ۲ سال گذشته،۱۷۰ مورد همایش و مسابقه ورزشی همگانی در سطح این شهرستان برگزار شد.

وی یادآور شد: شهرستان ملایر در ۶ مورد میزبان رشته‌های ورزشی قهرمانی از جمله فوتبال، فوتسال، هندبال و پرس سینه بود.

عضویت ۱۱ ورزشکار ملایری در تیم ملی

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر همچنین به پنج مورد اعزام به مسابقات کشوری در رشته‌های هندبال، قایقرانی، رزمی، کشتی و ددلیف از دیگر افتخارات ورزش این شهرستان اشاره و بیان کرد: در رشته هندبال علاوه بر حضور تیم هندبال دختران شهرداری ملایر در لیگ برتر، چهار نفر از دختران هندبالیست ملایری به عضویت تیم ملی هندبال درآمدند و شهریور در مسابقات جهانی شرکت خواهند کرد.

سپهری‌نیا همچنین شرکت ورزشکاران ملایری در ۹۰ مورد مسابقات استانی و میزبانی ۳۰ مورد از این مسابقات و عصویت ۱۱ نفر از ورزشکاران ملایری در تیم ملی در رشته‌های ورزش باستانی، ددلیفت و هندبال را از دیگر اقدامات برشمرد.

به گفته وی ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر ظرفیت بسیار خوبی است که در این راستا سال گذشته حدود چهار هزار نفر از نوجوانان این شهرستان در این ورزشگاه با عنوان مدارس فوتبال توپ زدند و هیات فوتبال روزانه در این ورزشگاه تمرینات خود را برگزار می‌کند.

سپهری‌نیا افتتاح سالن ورزشی روستای ینگی‌کند، افتتاح ۱۰ خانه ورزشی روستایی، دیوارکشی مجموعه ورزشی بانوان کوثر با کمک شهرداری، تعمیر و بازسازی گود زورخانه پوریا ولی، نصب سکوی سالن ووشو و زیباسازی و دیوارنویسی مجموعه ورزشی تختی را از دیگر اقدامات برشمرد.

جذب ۳۳۶ میلیون تومان توسط اسپانسرهای ورزشی در ملایر

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: سالن خانه کشتی طی یک ماه گذشته در اختیار "مسعود مصطفی‌جوکار" یکی از نام‌آوران کشتی ملایر قرار گرفت و قرار است به آکادمی کشتی تبدیل شود.

سپهری‌نیا با اشاره به برگزاری جام‌های نوروزی و انجام ۲ هزار بازرسی از اماکن ورزشی و باشگاه‌های خصوصی، افزود: طی دو سال گذشته ۳۳۶ میلیون تومان اعتبار در رشته‌های مختلف ورزشی از طریق اسپانسر جذب شد و مقرر شد شهرداری ملایر ۲۰۰ میلیون تومان به تیم لیگ برتری هندبال کمک مالی کند.
وی همچنین توزیع ۵۰۰ جلد کتاب شهید ابراهیم هادی، هفت کمک هزینه تهیه جهیزیه، توزیع پنج هزار بسته معیشتی، ذبح ۱۲ راس گوسفند، تهیه و توزیع ۳۰۰ دست پوشاک برای کودکان، تعمیر مسکن نیازمندان، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، جمع‌آوری و توزیع ۳۵۰ میلیون تومان کمک هزینه درمانی توسط سمن‌ها و اجرای طرح درمان کاغذی را از جمله اقدامات سمن‌های مردم نهاد ملایر برشمرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر یادآور شد: "احمد غفاری" در رشته دومیدانی و "حسین مهرابی" در رشته قایقرانی از ورزشکاران مستعد برای حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو هستند.