یزد- ایرنا- عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با بیان اینکه قرآن نه برای مسلمان بلکه برای هدایت انسان نازل شده است گفت: چه انسان مسلمان باشد و چه غیر مسلمان در هر صورت انسان نیاز به قرآن دارد .

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله ابوالقاسم علیدوست شامگاه یکشنبه در محفل انس با قرآن در ابرکوه افزود:برای انسان باید برای سعادت دنیوی واخروی با قرائت ، ختم و عمل به دستورات قرآن این سنت نیک را تدوام ببخشد .

رئیس انجمن فقه وحقوق حوزه علمیه قم با تاکید براینکه نگاه کردن ، تلاوت کردن ، عمل کردن ، قرائت و تدبر در آیات قرآن می تواند انسان را در درون و برون متحول کند .

وی با بیان اینکه ارتباط با قرآن در مرحله سخت و آسان ، تدبری است که به عمل می رسد تاکید کرد: کافی است اندکی تامل در سوره کوتاه قرآن داشته باشیم که با انسان کاری ، کارستانی می کند.

استاد خارج فقه واصول حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: قرآن  نباید موسمی باشد و این  کتاب آسمانی سعادت بخش بشریت است و بایستی دایم با قرآن در ارتباط باشیم .

علیدوست تصریح کرد: تلاوت قرآن ثواب بسیاری دارد و باید مسلمان هر روز حتی با قرائت چند سوره به ویژه سوره یاسین را قرائت کند و به روح مطهر حضرت فاطمه زهرا (س) نثار کند.

وی با اشاره به اینکه قرآن دست انسان را می گیرد خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم در دنیا و آخرت موفق شویم باید به قرآن و آموزه های قرآنی عمل کنیم و انسان هم باید با عمل به قرآن توجه داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تفسیر بخشی از سوره زلزله تصریح کرد: زمین شهادت می دهد که انسان بر روی من چه عمل خیری یا چه عمل شرعی انجام داده است .

 این استاد حوزه با اشاره به اینکه توجه به قرآن سبب گسترش امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می شود خاطرنشان کرد: هر کس با قرآن آشناست به همان میزان به فضائل نزدیکتر و از گناهان دورتر است.

دراین آیین که به همت پایگاه مقاومت شهید محمد منتظری و هیات امناء تکیه حضرت ابوالفضل (ع) دربقلعه ابرکوه برای سی وچارمین سال بر پا شده بود و شرکت کنندگان و علاقه مندان به کلام وحی با قرائت قرآن مجید، قرآن را ختم کردند .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ابرکوه نیر در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت : در ماه مبارک رمضان ۲۵۰ محفل انس با قرآن در مساجد، بقاع متبرکه، تکایا، محافل مذهبی و حتی در منازل مردم مومن این شهرستان دایر شد.

حجت الاسلام شیخ حسین فلاح زاده با اشاره به گذشت دو سال از شیوع بیماری کرونا و سیر نزولی این بیماری افزود: در ماه مبارک رمضان امسال محافل و جلسات قرآنی رونق خاصی در این شهرستان به خود گرفته است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.