همدان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در پیامی با تبریک هفته معلم گفت: معلمان در دوران کرونا تصاویری ایثارگرانه از مجاهدت‌ علمی و آموزشی، خلق و به رسالت خود به شایستگی عمل کردند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا در پیام «محمود نقوی» آمده است: اهتمام و تلاش معلمان و استادان را ارج می نهیم که با صبر و تعهد در برهه‌های سخت به ویژه در شیوع ویروس‌کرونا با تعهد و عشق به امر آموزش و هدایت دانش آموزان ادامه دادند و توانستند با پویایی بخشیدن به جریان آموزش، به تقویت آرامش در خانواده‌ها و جامعه و کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

در ادامه این پیام آمده است: آموزش و پرورش باید دغدغه تک تک آحاد جامعه باشد، زیرا با تعلیم و تربیت نیروی انسانی شایسته و کارآمد به دست توانای معلمان فرهیخته و دلسوز به عنوان اثرگذارترین عامل در توسعه و تعالی، پرورش دهنده نسلی متعهد، خلاق، پویا، اندیشمند و آینده ساز، پیشرفت کشور محقق می شود.

این پیام می افزاید: معلم اوج شکوه فکرت بشر است و زیب دفتر دانایی، آمیختن نام زیبایش در فصلی که درختان خلعت بهاری بر تن کرده اند یادآور سخن نو، دانش و ایمانی است که حلاوت آن بر سپهر خرد سایه گسترانیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این پیام ادامه داد: ما نیز به مبارکی این نام سترگ سر تعظیم فرو می آوریم در برابر بزرگ مردان و زنانی که با دم مسیحایی خویش فرزندان ایران زمین را جانی دوباره می بخشند و بر دستان پر مهر معلمان بوسه افتخار می زنیم که با دستان پرتدبیر خود زنگار جهل را از ذهن و زبان متربیان می زدایند.

این پیام می افزاید: چه نیکو فرمودند مقام معظم رهبری (مدظله العالی) راهنمای چراغ هدایت در عصر ظلم و زور که "همه زیر بار منت معلمانیم" چراکه همه ما راه زندگی و آینده خود را از معلم فرا گرفته ایم.

نقوی در این پیام گفت: با کمال ادب و احترام در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام  «سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» مزین است، همراه با دولت مردمی دکتر رییسی با گرامیداشت یاد امام راحل عظیم الشأن و شهدای گرانقدر به ویژه نام و یاد معلم اخلاق، استاد شهید مطهری، همت والای معلمان دلسوز و توانمند را در پیشبرد اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت و ارتقای کمی و کیفی فعالیت های آموزشی و پرورشی ارج نهاده، تبریک قلبی خود را به مناسبت این ایام مبارک تقدیم محضر گرامی باغبانان گلستان علم و دانش می‌کنم.

در تقویم ۱۲ اردیبهشت روز شهادت استاد مرتضی مطهری روز معلم نامگذاری شده است.

به پاس قدردانی از معلمان استان همدان، از ۱۲۴ معلم و کادرآموزشی سرآمد استان همدان در هفته معلم تجلیل می‌شود.