شیراز-ایرنا-فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به نتایج درخشان و تاثیرگذار اجرای طرح هایی نظیر تامین وسایل کمک آموزشی برای دانش آموزان نیازمند در استان فارس (توکاد) ، گفت: بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزی با هم افزایی جامعه فرهنگیان زمینه های موفقیت آموزش و پرورش را فراهم کرده است.

سردار یدالله بوعلی روز دوشنبه در دیدار با مدیر کل آموزش و پرورش فارس  با بیان اینکه دانش‌آموزان محروم از تحصیل و نیازمند به گوشی و تبلت در سامانه توکاد شناسایی شده‌اند، گفت: طرح‌های مختلفی است که با تعامل با آموزش و پرورش در حال انجام آن هستیم، خصوصا در موضوع راهیان نور که به عنوان یکی از فعالیت‌های فرهنگی و ملی بزرگ در سطح استان در حال انجام است.

سردار بوعلی همچنین  گفت: در موضوع کمک‌های مومنانه خوشبختانه قدم‌های خوبی به کمک دانش آموازان و فرهنگیان برای یاری رساندن به افراد بی بضاعت برداشته شد که فارس در این امر مقام نخست کشور را کسب کرد.

وی با گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت شهید مطهری ابراز داشت : تبیین زوایای مختلف شخصیت این شهید بزرگوار برای جامعه فرهیخته فرهنگیان باید مورد توجه مسئولان و دست اندرکاران آموزش و پرورش قرار بگیرد.

 سردار بوعلی در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ضمن تبریک فرارسیدن روز معلم، گفت: آموزش و پرورش و معلمان یکی از ارکان اساسی و تاثیرگذار در تربیت شخصیت نسل نوجوان و جوان کشور هستند و تلاش و زحمات این قشر فرهیخته شایسته تجلیل و تقدیر است.

فرمانده سپاه فجر با تاکید بر اهمیت و لزوم مطالعه آثار شهید استاد مرتضی مطهری، گفت: سَبکِ زندگی این شهید بزرگوار و آثار فاخر این استاد فرهیخته بهترین شاخص و الگو برای اساتید و معلمان است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این دیدار ضمن تقدیر از همکاری های سپاه فجر استان در همه عرصه های آموزش و پرورش خصوصا در موضوع دوران کرونا از فرمانده سپاه فجر استان خواست تا با ایجاد تفاهم نامه های مشترک بتوان از ظرفیت آن مجموعه در راه رسالت آموزش و پرورش بهره مند شد.

محمد خلیل عسکری به مساله آغاز آموزش حضوری در مدارس استان همزمان با سراسر کشور نیز اشاره کرد و افزود: متاسفانه برخی از بخش ها در جامعه تلاش می کردند تا این مساله به حاشیه رفته و در روند ان اخلال ایجاد کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: با اعتمادی که مردم به سیستم تعلیم تربیت داشتند این مساله به خوبی در استان پیش رفت و ما امروز شاهد یک پویایی بسیار خوب در دانش آموزان هستیم و امیدواریم منجر به کاهش آسیب های اجتماعی در دوران کرونا نیز شود.

عسکری همچنین بر مساله توسعه اردوهای جهادی با هدف توسعه و تعمیق ساحت های شش گانه تربیتی مدنظر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانش آموزان  با توجه به در پیش بودن فصل تابستان نیز تاکید کرد.