ارومیه - ایرنا - امام جمعه موقت ارومیه گفت: عبادت و انجام عمل نیک، رهاورد اصلی برای سعادت اخروی هر انسانی است و باید همه ما در این راستا، کوشا باشیم.

به گزارش ایرنا، آیت الله سیدعلی اکبر قرشی روز سه‌شنبه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر با تبریک این عید افزود: امیدواریم که همه عبادات بندگان الهی در ایام ماه مبارک رمضان مورد قبول درگاه احدیت قرار گیرد و توشه ای سنگین برای آخرت مان باشد.

وی اضافه کرد: همه اعمال نیک و بد بشر در نزد خداوند متعال ثبت و ضبط می‌شود و شایسته است که ما اعمال نیک خود را روز به روز افزون تر کنیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: این اعمال نیک در روز قیامت به صورت نعمتی برای ما ظاهر خواهند شد.

آیت الله قرشی با بیان حدیثی از رسول مکرم اسلام (ص) در خصوص ساخت عمارت هایی برای صالحان در بهشت ادامه داد: طبق این روایت، تسبیح گفتن حق تعالی و بیان اذکار، مصالح ساخت این عمارت هستند که باید اهتمام ویژه‌ای بر این امر داشته باشیم.

وی همچنین بر نیکی به والدین در کنار عمل به فرمایشات حق تعالی تاکید کرد و گفت: ثواب احسان به پدر و مادر، همراه جهاد در راه خدا ذکر شده است.

به گزارش ایرنا، در این آیین هزاران نفر از مردم ارومیه نماز عید سعید فطر را در مصلای امام خمینی (ره) اقامه کردند.

امروز، عید سعید فطر است و نماز مربوط به این روز که در رکعت اول، پنج قنوت و در رکعت دوم، چهار قنوت دارد، قرائت می‌شود.