سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به دلیل شکل گیری توده گرد و غبار در کشور و انتقال آن به کشورمان، وضعیت هوای استان از فردا تا پایان هفته غبارآلود است.

علی پناهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شدت غلظت این آلودگی در بعدازظهر روزهای چهارشنبه تا جمعه قابل توجه است که کیفیت هوا و دید افقی در استان را با کاهش محسوس مواجه می‌کند.

وی ادامه داد: در این مدت توصیه می‌شود که بیماران قلبی، عروقی و تنفسی، کودکان، مادران باردار و سالمندان از ترددهای غیرضروری خودداری کرده و ورزشکاران نیز از ورزش در فضای باز پرهیز کنند.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از امروز تا پایان هفته رشد پوشش ابر، وزش باد نسبتا شدید و احتمال رگبار پراکنده و رعد و برق در استان وجود دارد که مقدار بارش‌ها قابل توجه برآورد نشده است.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته شهر کامیاران با هشت میلی‌متر بارندگی، بیشترین بارش را در استان به نام خود ثبت کرد و پس از آن شهرهای مریوان هفت میلی متر، بابارشانی ۶، سقز، زرینه و سروآباد پنج و سنندج، دیواندره و دهگلان یک میلی متر بارندگی داشتند.

پناهی یادآور شد: در شبانه روز گذشته شهر دهگلان با دمای سه درجه خُنک‌ترین و شهر کامیاران با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند و دمای شهر سنندج نیز بین هشت و ۱۶ درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.