تهران - ایرنا - وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد، طی ۲۴ ساعت گذشته ۷ هموطن دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان‌باخته و بدین ترتیب مجموع فوتی‌های این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۱۳۸ نفر در کشور رسید.

به گزارش ایرنا از وبدا،همچنین در شبانه روز گذشته به غیر از کرمان با ۲ نفر فوتی و استان‌های خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، البرز، همدان و گیلان با یک فوتی، در ۲۵ استان کشور هیچ موردی از مرگ و میر بیماران کووید۱۹ ثبت نشده است. 

همچنین از دیروز تا امروز ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۶۶ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۳ هزار و ۵۷۶ نفر رسید.

تا کنون ۶ میلیون ۲۲۳ هزار و ۸۲۸ نفر از بیماران نیز بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

۱۰۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

اکنون ۳۳ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۳۲۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۹۴ شهرستان در وضعیت آبی قرار گرفته و هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز در نقشه کشور وجود ندارد.   

تا کنون ۵۱ میلیون و ۳۰۷ هزار و ۹۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ نیز در کشور انجام شده است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا اسفند ماه سال ۱۳۹۸ در کشور شایع شد. این ویروس تاکنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و امیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.

تا کنون ۶۴ میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۰۳ نفر دُز اول، ۵۷ میلیون و ۵۷۸ هزار و ۱۹۶ نفر دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۸۳ هزار و ۶۴۱ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۴۹ میلیون و ۱۳ هزار و ۲۴۰ دُز رسیده است.