تهران_ ایرنا_ کومیتیه تیمی زنان ایران در سومین روز بازی‌های المپیک ناشنوایان ۲۰۲۱ در دیدار پایانی به مصاف حریفان ترک رفتند و مدال طلا را به نام خود ثبت کردند.

 به گزارش ایرنا از فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، تیم  کاراته زنان ناشنوای کشورمان با ترکیب مهناز حسن زاده، بیتا جواهری و زینب حسن پور، حکیمه زکی زاده و سارا ادریا در بخش کومیته (مبارزه) بازی‌های المپیک ناشنوایان بعد از پیروزی مقابل اوکراین در دیدار پایانی مقابل ترکیه به نشان طلای المپیک دست یافت.

کاراته کاهای ایران در مجموع با ۲ مدال  طلا میلاد صادق زاده در وزن منهای ۶۰ کیلوگرم و کومیته تیمی زنان ، ۲  نقره زینب حسن پور در وزن منهای ۵۵ کیلوگرم و بیتا جواهری در وزن به اضافه ۶۸ کیلوگرم و پنج مدال برنز کومیته تیمی مردان، مژده مردانی در کاتای انفرادی، حکیمه زکی زاده و سارا ادریا در اوزان منهای ۵۰ کیلوگرم و منهای ۶۸ کیلوگرم و حسین تبرته فراهانی در وزن به اضافه ۸۴ کیلوگرم به کار خود در از بازیهای المپیک ۲۰۲۱ ناشنوایان پایان دادند.

الممیک ناشنوایان ۲۰۲۱ برزیل از ۱۱ اردیبهشت و با حضور ورزشکاران ۸۰ کشور جهان در شهر کاسیاس دوسول برزیل آغاز شده و این ورزشکاران قرار است در ۲۰ رشته با هم رقابت کنند. 

کاروان ایران با ۷۵ ورزشکار در ۸ رشته به مصاف حریفان می روند.