بجنورد-ایرنا-- امام جمعه موقت بجنورد گفت: دولت برای خدمت به مردم تلاش شبانه روزی دارد اما باید اقداماتی برای کنترل گرانی های ایجاد شده در ماه های اخیر که بی حساب و کتاب است، انجام دهد.

حجت الاسلام رحیم مهدوی‌پور در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بجنورد از خدمات شایسته دولت در بخش های مختلف قدردانی کرد و  اظهار داشت: با وجود خدمات شبانه روزی در کشور امروز مشکلات معیشتی در جامعه داریم که برخی از اقشار در این خصوص دچار مشکل شده اند.

وی افزود: مردم نجیب تاکنون در تمامی میدان ها بوده اند و هستند که اکنون گرانی ها باید کنترل شود تا آحاد مردم راحت تر زندگی کنند.

امام جمعه موقت بجنورد به حقیقت بندگی اشاره کرد و گفت: این حقیقت  سه چیز است که اولین نشانه های حقیقت بندگی و عبودیت این است که هر آنچه خداوند از امورات مالی و معنوی در اختیار آن داده است خودش را مالک نداند، بنده امور زندگیش را به دست خودش نگیرد و نگوید خودم مدیریت می کنم و نیازی به کسی ندارم و سومین علامت این است که شغلش انجام واجبات و ترک از گناهان باشد در این صورت است که مشکلات بر آن آسان خواهد شد.

مهدوی پور اظهار داشت: همه ما باید خدا را شاکر باشیم که ماه عزیز خدا ماه مبارک رمضان را درک کردیم.

امام جمعه موقت بجنورد اشاره ای به بارش باران در روزهای اخیر داشت و گفت: بارش باران زمین مرده را زنده کرد هم اینک خدا را سپاس می گوییم و شاکر هستیم.

وی از کمک خیران  و نیکوکاران نیز در این ایام قدردانی کرد و افزود: به شکرانه بارش باران در نماز عید فطر  مردم استان کمک هایی کردند و قربانی داشتند و حدود ۲۰۰ میلیون تومان نیز جمع آوری شد و تعدادی دام نیز برای قربانی اهدا شد.

مهدوی پور در بخش دیگری از سخنانش با گرامی داشت هفته معلم گفت: اولین نعمت بعد از آفرینش علم بوده است در قرآن و آموزه های دینی بسیار به علم و علم آموزی اشاره شده است.

وی با بیان اینکه علم بالا ترین نعمت بعد از خلقت آفزنیش است اظهار داشت: شهدای معلم نیز به علم آموزی توصیه های فراوانی داشته اند، شهدا در میدان رزم و علم تلاش های زیادی داشته اند.