قرچک- ایرنا- امام جمعه شهرستان قرچک گفت: امروز اندیشه پوچ غرب به واسطه مجاهدت و روشنگری استاد شهید مرتضی مطهری رو به افول است و نسل جوان باید با الگو قرار دادن این معلم شهید، راه را برای نهادینه شدن تمدن اسلامی هموار کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قرچک با گرامیداشت هفته معلم و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری اظهار داشت:  تعلیم و تربیت آینده‌سازان ایران اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و قطعا جامعه اسلامی هر آن چه از معنویت برخوردار است، به واسطه تعلیم و تربیتی است که اساس آن در مدارس شکل می‌گیرد.

وی اظهار داشت: امروز معلمان ایفا کننده نقش اصلی در تربیت آینده سازان کشور هستند و اگر بخواهیم به سرافرازی، رفاه و غنا در حوزه‌های مختلف دست پیدا کنیم و نسلی شجاع، با بصیرت و عاقل تحویل جامعه دهیم، باید به معلمان توجه داشته باشیم و قطعا معلمان در تراز انقلاب اسلامی می‌توانند تغییراتی شگرف در جتمعه ایجاد کنند.

اسماعیلی با اشاره به نقش ارزنده شهید مطهری در تربیت نسل جوان انقلابی اظهار داشت: شهید مطهری در دوران خفقان ستم‌شاهی، با آن منابع و موضوعات به روز و دانش و اشرافی که نسبت به غرب داشتند، موفق شدند تا جهادی بزرگ در حوزه تعلیم و تربیت به راه انداخته و اندیشه پوچ غرب را نمایان سازند.

وی گفت: مشکل اصلی حوزه فرهنگ و تربیت کشور این است که فرهنگ اسلامی با فرهنگ غلط غرب در همه آمیخته شده در صورتی که فرهنگ ناب اسلامی گره‌گشای تمامی مشکلات است و اگر این فرهنگ در جامعه جاری و ساری شود، بسیاری از مشکلات و موانع توسعه کشور حل می‌شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه قرچک با تأکید بر لزوم توجه دولت به رفع مشکلات معیشتی مردم گفت: دولت باید در حل مشکلات معیشتی، کنترل بازار و همچنین تورم توجه ویژه داشته باشد، هیچکس منکر خدمات دولتمردان در حوزه‌های مختلف از جمله مقابله با ویروس کرونا، عزت در حوزه دیپلماسی و حضور در بین مردم نیستند ولی از دولت توقع داریم اقتصاد و معیشت مردم را اولویت خود قرار دهد.