به گزارش خبرنگار ایرنا، «سلمان محمدی» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ۱۶ اردیبهشت شهر کرمانشاه اظهار کرد: همچنین در استان کرمانشاه چهار هزار و ۱۰۰ مدرسه و ۱۵ هزار کلاس درس وجود دارد و در این مجموعه آموزشی بزرگ، معلمان و شاغلان آموزش و پرورش یک کار سنگین و البته خدمت ارزشمندی را در راستای تعلیم و تربیت جامعه به دوش میکشند.
وی در ادامه به پنج اولویت مهم و اصلی وزارت و ادارهکل آموزشو پرورش استان کرمانشاه اشاره و عنوان کرد: محور تمام برنامهها و اقدامات آموزش و پرورش اجرای مطلوب سند تحول بنیادین است که امیدواریم خروجی آن تربیت دانشآموزانی در تراز جمهوری اسلامی و زمینهساز ظهور حضرت حجت علیهالسلام باشند.
محمدی «تکریم، احترام و ارتقای منزلت و مقام معلم» را دیگر اولویت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم توصیف و عنوان کرد: معلمان سختکوش و زحمتکش خدمات بسیاری را به این کشور و مردم ارائه کردهاند بهطوریکه در دوران دفاع مقدس بیشاز چهار هزار شهید دادهاند و در هیچ بحران و حادثهای از جمله شیوع کرونا هم هرگز تعلیم و تربیت را تعطیل نکردند.
به گفته مدیرکل آموزشوپرورش استان کرمانشاه دولت سیزدهم با هدف حفظ کرامت و عزتنفس معلمان تمام توان خود را بهکارگرفته و امیدواریم بهزودی نتیجه این تلاشها با کاهش مشکلات و بهبود وضعیت معیشتی معلمان روشن شود.
محمدی همچنین «برقراری عدالت آموزشی» را از دیگر برنامههای آموزش و پرورش در استان کرمانشاه ذکر و عنوان کرد: برنامه ویژهای برای توجه به ۱۶ استان مرزی در این راستا و با هدف توزیع متناسب امکانات وجود دارد اما ما در حال تلاش هستیم که استان کرمانشاه بهصورت ویژه دیده شود زیرا همواره و در جریان بحرانها و حوادث چهار دهه گذشته دچار عقبافتادگیها و مشکلات متعدد بوده و لازم است در این زمینه شاخص فرصتهای ازدسترفته در نظر گرفته شود.
«مشارکت مؤثر همه شرکای آموزش و پرورش» در تعلیم و تربیت دانشآموزان دیگر برنامه مورد اشاره محمدی بود و او درباره آن گفت: دانشآموزان تنها پنج روز و روزی ۶ ساعت در اختیار آموزشوپرورش قرار دارند و بقیه وقت آنها در اختیار خانواده، صداوسیما، وزارت ورزش و جوانان و نهادهای فرهنگی و تفریحی هستند که لازم است همه آنها در تعلیم و تربیت دانشآموزان خود را شریک بدانند و آموزشوپرورش را یاری دهند.
مدیرکل آموزشوپرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه «ارتقای جایگاه آموزش و پرورش» دیگر برنامه دولت است، گفت: متأسفانه مشکلات آموزش و پرورش سالها به یک مشکل درونسازمانی تقلیل داده شده بود درحالیکه بسیاری از نهادها و سازمانها در قبال آن مسئولند و لازم است برای رفع آن بکوشد.