شیراز-ایرنا- عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه مقررات عوارض شهرداری، خرید پارکینگ و ماده ۱۴ قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن‌ نیاز به اصلاح دارد،گفت: شورا و شهرداری برای رفاه شهروندان و حمایت از انبوه سازان از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و ما از پیشنهادها و انتقادهای سازنده استقبال می‌کنیم.

مریم حسینی این سخنان را روز شنبه در گفتگو با ایرنا و در ارائه گزارشی از نشست مسئولان هیات مدیره انجمن صنفی انبوه سازان شهر شیراز با رؤسای کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک، کمیسیون خدمات، کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار شورای اسلامی و شهردار منطقه 6 این کلانشهر بیان کرد.
رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار افزود: در این جلسه مشکلات این قشر مورد بررسی قرار گرفت؛ در حال حاضر انبوه‌سازان دغدغه‌ و نگرانی‌های بسیاری در خصوص افزایش عوارض دارند، آنها بر این باور هستند که افزایش ده برابری عوارض با درآمدها تناسب ندارد. همچنین معتقدند تغییراتی که در بودجه سال ۱۳۹۸ ایجاد شد کارشناسانه نبوده است و بودجه سال ۱۴۰۰هم پشت درهای بسته و غیرکارشناسانه تعیین شده است.
وی بیان کرد: انبوه سازان معتقدند که تصمیم عجولانه بوده و ساخت و ساز را برای سازندگان غیرممکن کرده است‌. آنها بر این باور هستند که سرمایه‌بری در سال‌های گذشته  ۱۰ الی ۲۰درصد بوده است اما در شرایط کنونی با افزایش‌ بی‌منطق و بی رویه درصدها رو به رو شده‌اند.

از تجربه و تخصص انبوه سازان در تعیین معیارهای فنی و عوارض استفاده شود
عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اعتقاد به اینکه انبوه‌سازان همیاران فکری شهر هستند، گفت: با توجه به تجربه و تخصص انبوه‌سازان ضروری است که در تعیین معیارهای فنی ساخت و ساز و محاسبات خدمات و عوارض از دیدگاه آنها استفاده شود.
وی اظهار کرد: بهره‌گیری از تخصص و تجربه انبوه‌سازان موجب امنیت و آرامش در شهر و جذب سرمایه گذار می‌شود.
 ادامه داد: مقرر شده در منطقه شش، با همکاری شهرداری این منطقه، کمیته مشورتی از انبوه سازان و اعضای شورای شهر تشکیل شود تا در امورات ساخت و ساز کارشناسانه‌تر تعیین تکلیف شود.
وی عنوان کرد: افراد فعال در این عرصه اعتقاد دارند که سرمایه و پول راه خود را پیدا می کند و اگر در شیراز شرایط لازم برای سرمایه‌گذاری فراهم نشود، این سرمایه‌ها قطعا از این شهر خارج خواهد شد.

بروکراسی اداری ، انبوه‌سازان را متضرر کرده است
عضو شورای اسلامی شهر شیراز  با بیان اینکه بروکراسی اداری برای صدور مجوز و پروانه، انبوه سازان را متضرر و دچار مشکل  کرده است، گفت: در حال حاضر کمترین زمان برای صدور مجوز یا پروانه، هجده ماه است.

ضرورت تصویب قانون مدیریت شهری
حسینی به تشریح شیوه بودجه نویسی در شورای ششم‌ اشاره کرد و گفت: لازمه همکاری دستگاه‌های اجرایی تصویب قانون مدیریت شهری است که متن این قانون نزدیک به هشت سال در مجلس شورای اسلامی در حال طی فرایند تصویب است و نمایندگان این دوره در تلاش هستند این قانون را به تصویب برسانند تا این مشکل هر چه سریعتر مرتفع شود.
رئیس کمیسیون ساماندهی حاشیه نشینی و رفع محرومیت مناطق کم برخوردار اظهار کرد: شورای شهر امسال چهار الی پنج مصوبه داشته که در این مصوبه‌ها تأکید بسیاری به تسریع در صدور پروانه و کاهش بوروکراسی اداری شده است و به زودی شیوه نامه اجرایی آن به اطلاع عموم خواهد رسید.