به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، دکتر سید فرشاد علامه با بزرگداشت روز استاد و معلم افزود: در شرایطی هستیم که در دانشگاه علوم پزشکی تهران و در کل کشور بعضی از اعضای هیاتعلمی باتوجهبه مشکلات و مسایلی که در بحثهای حقوقی آنها به وجود آمده نگرانیهایی دارند؛ امید داریم با دستور رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران و همچنین تمام سعی و تلاشی که در سطح کشور در حال پیگیری و انجام است، بتوانیم شاهد این مهم باشیم که قشر فرهیخته و اساتید در دانشگاهها بتوانند با آرامش و بدون دغدغه به مسایل مختلف آموزشی بپردازند.
وی افزود: سعی داریم در چهارچوب موازین قانونی مشکلات اساتید کمتر شود و در حد توان نیازهای آنها را مرتفع کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ادامه باتوجهبه درخواستهای مکرر فراگیران (کارورزان) در دانشگاه یادآور شد: فراگیران در واقع درخواستهای به حقی در زمینههای مختلف از جمله؛ معیشتی و رفاهی دارند که البته رییس دانشگاه هم بهشدت پیگیر این مسایل است. امیدواریم با هماهنگیهای بهعملآمده بین معاونت آموزشی و توسعه در دانشگاه بتوانیم در زمان مناسب (اسرع وقت) برای بهبود وضعیت فراگیران در ردههای مختلف هم شاهد اتفاقات خوبی باشیم.
علامه تصریح کرد: در معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نزدیک به ۸۰ طرح مختلف آموزشی در ردههای مختلف در حال انجام و پیگیری است و در این دوره جدید مدیریتی بیش از ۱۰۰ عضو هیاتعلمی برای بهپیشبردن این فرآیندها دخیل هستند.
وی یادآور شد: طرح های آموزشی زمان بر هستند و در درازمدت اثرات را (از تغییراتی و بازنگریهایی که نیاز است) نشان میدهند که میتوان به آییننامه ارتقا، آییننامه ترفیع و بحثهایی که برای بازنگری در سیستم شعاع و ... که بتواند هوشمندتر عمل کند، نام برد.
معاون دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: بحثهای مختلفی در حوزه ارزشیابی اعضای هیاتعلمی، فراگیران و همچنین طرح درسها و دورهها در حال انجام است و همچنین رسیدن به یک مرکز تضمین کیفیت خدمات آموزشی که این هم جزو طرح های بزرگی است که در حال پیگیری و انجام است.
علامه خاطرنشان کرد: مراکز مختلف مهارتی برای توانمند کردن فراگیران «فناور محور» درراستای فراهمکردن تسهیلات برای آموزش مبتنی بر توانمندی و رسیدن به یادگیری عمیق و مبتنی بر عمل در حال پیگیری است، امیدواریم در این بازه زمانی به نتیجه خوبی برسیم و بتوانیم فراگیران دانشگاه بعد از فارغالتحصیلی کاملاً برای آن کاری که میخواهند، انجام دهند توانمند شده باشند.
وی با یادآوری اینکه طرح هایی را برای رشتههای مختلف تحصیلات تکمیلی فراگیران مدنظر داریم، تصریح کرد: ارزیابیهایی در دورههای دستیاری دانشکده پزشکی انجام گرفت و فیدبکهایی هم دریافت کردیم که کیفیت خدمات و آموزش را بهتر کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یکی از مهمترین نکاتی که در سطح دانشگاه به آن توجه کردیم نقشهای مختلف اعضای هیاتعلمی است، گفت: اعضای هیاتعلمی دانشگاه در حوزههای مختلفی از جمله آموزش، پژوهش، درمان، فناوری، ارتباط با صنعت و پاسخگویی اجتماعی نقشهای مختلفی را ایفا میکنند که این نقشها باید بهدرستی دیده شوند و کمک شود به اینکه به اعضای هیئتعلمی یکبعدی نگاه نشود. این موضوع نیازمند این است که بتوانیم در بعضی از مقررات بالادستی مثل مقرراتی که در حوزه ارتقا وجود دارد تغییراتی ایجاد کنیم. در حال رایزنی با وزارتخانه هستیم که بهعنوان دانشگاه مادر تغییرات عمده و متناسب با این شرایط را مهیا کنیم.
علامه یادآور شد: دانشگاه علوم پزشکی تهران با این قدمت و جایگاهی که در آن قرار داریم مرهون زحمات اعضای هیاتعلمی و فراگیران است. به نوبه خود از هرگونه قصور و کوتاهی که اتفاق افتاده و باعث رنجش اعضای هیاتعلمی و فراگیران شده است عذرخواهی میکنم. امیدواریم روند کاری هیاترییسه دانشگاه در جهت کمک و تسهیل برای امر آموزش، درمان، پژوهش و همه نقشههای اعضای هیاتعلمی و فراگیران باشد و بتوانیم شرایط را مهیا برای هرگونه بالندگی، رشد و پویایی در دانشگاه کنیم.