گرگان - ایرنا - نماینده ولی‌فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مهم‌ترین مسوولیت و رسالت معلمان در کنار تدریس علم به دانش‌آموزان، انسان‌سازی و تربیت نیروهای موثر و مفید برای آینده ایران اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی روز شنبه در آیین تکریم و تجلیل از معلمان نمونه گلستان در کانون طه گرگان اظهار داشت: اگر در هر دوره تحصیل یک نفر به وسیله معلم به راه درست هدایت شود ارزشی  بالاتر از ثروت فراوان دارد.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: معلم نباید برای گذراندن وقت به کلاس درس برود بلکه هدفش باید انسان‌سازی در همه ابعاد باشد.

وی خاطرنشان کرد: کشور جوانانی می‌خواهد که از نظر علمی، شخصیتی و ایمانی بالا و برتر باشند که این نیاز مهم، مسوولیت معلمان را سنگین‌تر می‌کند.

آیت‌الله نورمفیدی ادامه داد: کسانی که می‌خواهند جذب آموزش و پرورش شوند باید عشق و علاقه و اخلاص در کار داشته باشند اما از سوی دیگر باید کرامت و منزلت اجتماعی معلمان حفظ شود.

در این مراسم ار خانواده شهید قربان نجفی، شهید فرهنگی مدافع حرم به عنوان شهید شاخص فرهنگی و رضوانه عباسی به عنوان یکی از ۱۷ معلم نمونه کشوری گلستان تجلیل شد.