شهرقدس - ایرنا - شهردار شهر قدس گفت: خط ۱۰ مترو با پیش‌بینی ۳۵ ایستگاه از طولانی‌ترین خطوط مترو تهران خواهد بود که از شرق تهران تا شهرهای غرب استان امتداد دارد.

به گزارش ایرنا از شهرداری شهرقدس، سعید شهلی روز شنبه افزود: در جلسه‌ای که صبح امروز در سالن جلسات شهرداری منطقه ۲۱ تهران برگزار شد، طرح احداث خط ۱۰ مترو در شهرهای قدس، شهریار، اندیشه و ملارد مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: پیش از این نیز جلسات متعددی با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی در خصوص این طرح برگزار و مقرر شده است که شهرداری‌های هفتگانه غرب استان شرکت مشترکی را در قالب کنسرسیوم پروژه متروی غرب تهران تاسیس کنند.

شهردار شهرقدس خاطرنشان کرد: آخرین وضعیت اجرای خط ۱۰ مترو تهران بدین صورت است که عملیات اجرایی در اولین قطعه از این خط به طول ۱۴/۵ کیلومتر، حدفاصل میدان دریاچه خلیج‌فارس تا میدان کتاب از سال گذشته آغاز شده است.

شهلی افزود: خط ۱۰ مترو با پیش‌بینی ۳۵ ایستگاه از طولانی‌ترین خطوط متروی تهران خواهد بود که از شرق تهران تا شهرهای غرب استان امتداد خواهد یافت.

وی ادامه داد: جلسه بررسی احداث و توسعه خط ۱۰ مترو در شهرستان‌های غرب استان تهران، با حضور معاون شرکت متروی تهران، وحید گلی‌کانی فرماندار همچنین فرماندار شهرستان‌ شهریار، مسئولان شهرداری منطقه ۲۱ تهران و دیگر مسئولان غرب استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، خط ۱۰ متروی تهران به طول تقریبی ۴۳ کیلومتر با بیشتر خطوط موجود مترو تهران (خطوط ۱، ۳، ۴، ۵، ۶ و ۷) و خطوط آتی متروی تقاطع خواهد داشت.

این خط در شرق تهران در محدوده فلکه دوم تهران‌پارس (تقاطع با توسعه شرقی خط چهار متروی تهران) شروع و با عبور از بزرگراه شهید بابایی به سمت غرب و قطع بزرگراه‌های شهید باقری، امام علی (ع)  و شهید صیاد شیرازی در ایستگاه نوبنیاد با خط سه مترو تهران تقاطع دارد.

در ادامه مسیر با عبور از بزرگراه صدر تقاطع با ایستگاه شهید صدر از خط یک مترو، عبور از بزرگراه مدرس، چهارراه پارک‌وی، بزرگراه شهید چمران، نمایشگاه بین‌المللی، میدان کاج، خیابان سرو، تقاطع با ایستگاه میدان کتاب از خط هفت مترو پایتخت و بلوار کوهستان به سمت بزرگراه نیایش متمایل و در امتداد بزرگراه آبشناسان، شهران و بلوار کوهسار، با خط ۶ متروی تهران در ایستگاه کوهسار تقاطع خواهد داشت.

در ادامه با عبور از بزرگراه شهید همت و بزرگراه آزادگان با خط ۹ مترو تهران متقاطع شده و به سمت غرب در منطقه ۲۲ از خیابان یاس ۹، میدان اتریش، میدان ساحل، بلوار شهید جوزانی و ضلع شمالی دریاچه شهدای خلیج‌فارس (چیتگر) و امتداد آن به سمت ایران‌مال و شهرک شهید خرازی در نهایت به ایستگاه متروی وردآورد از خط پنج مترو تهران متصل خواهد شد؛ مسیر خط ۱۰ متروی تهران یکی از طولانی‌ترین و پرتقاطع‌ترین خطوط متروی خاورمیانه است.