تهران-ایرنا- تیم فوتبال امید ایران که خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده می‌کند برای برگزاری اردوی تدارکاتی دچار مشکل شده اما سایر رقبای ایران در ترکیه تمرینات خود را دنبال کرده و آماده حضور در تاشکند هستند.

به گزارش ایرنا، شاگردان مهدی مهدوی‌کیا در تیم فوتبال امید ایران با تیم‌های قطر، ترکمنستان و ازبکستان در گروه نخست رقابت‌های فوتبال قهرمانی آسیا در تاشکند همگروه هستند. این بازی‌ها در ۴ گروه ۴ تیمی و به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود که در پایان دور نخست از هر گروه، دو تیم به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرده و مسابقات در ادامه تا مشخص شدن تیم قهرمان به صورت حذفی ادامه خواهد یافت. 

در شرایطی که اکثر تیم‌ها خود را برای حضور در این رویداد آماده می‌کنند، تیم فوتبال زیر ۲۳ سال ایران با چالشی جدید مواجه شده است. از کناره‌گیری سرپرست این تیم و نبود فردی در این پست و از سویی دیگر هم زمانی اردوی تیم امید با هفته های پایانی لیگ برتر و حفظ منافع این تیم و البته تیم های باشگاهی، موجب شد تا برگزاری اردوی خارجی امیدها در هاله‌ای از ابهام قرار بگیرد.

تیم های کویت و اردن در باکو اردو زده و تمرینات خود را دنبال می کنند، عربستان و امارات نیز در ترکیه هستند و  قرار است کویت و اردن نیز بعد از باکو راهی این کشور شوند تا از آنجا به ترکمنستان بروند. یکی از گزینه‌های تیم امید بازی با یکی از این چهار تیم در ترکیه بود که با این وضعیت به نظر می رسد مهدوی کیا برای برپایی اردو مجبور باشد در تهران بازیکنان خود را به اردو فرا بخواند تا هم به نوعی منافع تیم های باشگاهی در هفته های پایانی لیگ تامین شود و هم او بازیکنان خود را آماده حضور در این رویداد کند. 

انتخاب سرپرست تیم امید با توجه به مسئولیت و حساسیت کاری که بر عهده دارد نیازمند بررسی و انتخاب دقیق است و از سویی دیگر باید تمهیدات لازم برای آماده سازی تیم امید ایران هم مورد تاکید قرار گیرد. 

مرحله‌نهایی رقابت‌های زیر ۲۳ سال آسیا به میزبانی ازبکستان با حضور تیم‌های فوتبال زیر ۲۳ سال ازبکستان، قطر، ایران، عراق، کویت، امارات متحده عربی، اردن، استرالیا، کره جنوبی، ویتنام، مالزی، ژاپن، تایلند، عربستان سعودی، ترکمنستان و تاجیکستان، از ۱۱ تا ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در ازبکستان برگزار می‌شود.