خمین- ایرنا- نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۵ هزار میلیارد تومان به منظور اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان در بودجه سال جاری پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، " علیرضا نظری " عصر شنبه در آیین گرامیداشت هفته معلم افزود: ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیز به منظور اجرای طرح رتبه بندی معلمان در ۶ ماهه دوم پارسال پیش بینی شده بود.
وی بیان کرد: گرچه مجلس قانون رتبه بندی معلمان را تصویب کرده است اما آیین نامه های آن باید توسط دولت به مجلس ارائه و عدم مغایرت آن با قانون بالادستی بررسی شود.
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به رشد درآمدهای ریالی و ارزی کشور، انتظار می رود دولت سیزدهم اعتبار لازم برای اجرای قانون رتبه بندی معلمان را تامین کند و این قانون پس از ۱۰ سال انتظار محقق شود.
نظری با اشاره به تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: این سند هنوز عملیاتی نشده و در شعار باقی مانده است.
وی هزینه در آموزش و پرورش را سرمایه گذاری دانست و افزود: هزینه ای که امروز دولت و نظام برای قانون شکنی و جرائم می پردازد از آثار عدم ساماندهی نظام و تعلیم و تربیت برای پرورش انسان‌های مسئولیت پذیر است.
نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم تصریح کرد: منظومه نظام جمهوری اسلامی، ساختارهای سیاسی نظام، تشکیل دولت اسلامی و تمدن نوین اسلامی با شناخت نقش و جایگاه معلم محقق می شود.
نظری، معلمان را بسترساز تحول در بخش های مختلف حکومت اسلامی دانست.
وی افزود: شکوفایی استعدادهای دانش آموزان، کودکان و نوجوانان برای جامعه اسلامی و تربیت افراد آرمانخواه و مسئولیت پذیر بر عهده معلمان است.
نظری با تاکید بر آموزش نافع گفت: ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه در نقص این آموزش و فقدان توجه به تربیت دانش آموزان است.
نماینده مردم خمین در خانه ملت با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری ادامه داد: درک کامل مبانی و آرمان‌های انقلاب اسلامی با مطالعه آثار این شهید بزرگوار محقق می شود.  

۱۲ اردیبهشت همزمان با سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری بعنوان روز معلم نامگذاری شده است.