تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰

بجنورد- ایرنا- رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد گفت: امسال چهار بوستان در مرکز استان ساخته می‌شود که امید می‌رود اجرای عملیات عمرانی آن سرعت داده شود تا شهروندان زودتر از آن بهره مند شوند. 

عباسعلی مهماندوست روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساخت بوستان قبر الشهدا به مساحت یک هکتار امروز آغاز شد و امسال به بهره برداری می رسد، علاوه بر آن تکمیل فار دوم بوستان ولایت و آسایش از جمله پروژه های در دست اجرا است. 

وی افزود: ساخت بوستان فرهنگیان به وسعت ۷.۵ هکتار و بوستان هفت هکتاری شهرک گلستان در دست اجرا است و امید می رود اجرای عملیات عمرانی زودتر انجام شود تا بتوان نسبت به ایجاد این بوستان اقدام کرد.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد افزود: ساخت بوستان در شهرک گلستان با مشکل تامین آب روبه رو است، حفر چاه هم در این منطقه انجام اما چاه به آب نرسید امید می رود شرکت آب و فاضلاب در این زمینه همکاری داشته باشد.

وی اظهار داشت: مساحت کل فضای سبز در بجنورد مرکز استان یکهزار و ۱۹۰ هکتار شامل بوستان های سطح شهر، بوستان باباامان، بوستان بش قارداش، تمامی فضای سبز شهری و کمربند سبز است، گستره مساحت کمربند سبز ۸۷۰ هکتار و مساحت فضای سر عمومی شهری ۳۲۰ هکتار است.

وی گفت: ساخت فضای سبز روبروی کلانتری ۱۲ به مساحت ۶۰۰ متر مربع، ساخت و تکمیل فضای سبز پشت استانداری مساحت یکهزار مترمربع و گل کاری سطح شهر در ایام نوروز به ویژه پارک شهر، میدان شهید، میدان کارگر، بلوار مصلی و اجرای فرش گلی در پارک شهر به مساحت ۳۰۰ مترمربع از جمله اقدامات انجام شده در سال گذشته است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری بجنورد  گفت: پارسال ۵۲ اصله درخت بزرگ به صورت روتبال به بوستان آفرینش منتقل شد که شامل درختان سرو و کاج بود همچنین پنج هزار اصله انواع نهال مثمر در سطح شهر کاشته شد. 

سرانه فضای سبز در بجنورد مرکز خراسان شمالی ۱۱.۳ متر مربع است. 

شهر بجنورد ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.