اردبیل _ ایرنا _ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال گفت: گروه‌های جهادی بسیج برای اجرای طرح‌های عمرانی محرومیت‌زدایی به حل مشکل محرومیت روستاهای این شهرستان کمک خواهند کرد.

به گزارش ایرنا ، سرهنگ جواد نوروزی روز در آئین افتتاح رزمایش سراسری جهادگران فاطمی و مراسم صبحگاه بسیج سپاه خلخال اظهار کرد: امسال ۲۰ گروه جهادی بسیج در عرصه‌های مختلف عمرانی ، محرومیت‌زدایی ، فرهنگی و آموزشی ، بهداشت و درمان ، اقتصاد مقاومتی ، خدمت‌رسانی و کمک‌های مومنانه در مناطق محروم روستایی این منطقه فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان خلخال برای حمایت از گروه‌های جهادی در این رزمایش مشارکت دارند و در این زمینه از ظرفیت خیران نیز برای هم‌افزایی و افزایش نحوه خدمت‌رسانی هر چه بیشتر به محرومیت‌زدایی استفاده شده تا  مشکلات موجود برطرف شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال با گرامیداشت دهه بسیج سازندگی گفت: همزمان با این دهه مبارک رزمایش سراسری جهادگران فاطمی خلخال تا ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اصل مهم در اجرای این رزمایش استفاده از همه ظرفیت بسیج به عنوان شجره طیبه و یادگار ارزشمند امام راحل و یک نهاد انقلاب برخاسته از دل مردم و در کنار مردم است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه خلخال اضافه کرد: بسیجیان همیشه و در همه حال در رکاب انقلاب و نظام بودند و امروز نیز حضور آنها در مناطق محروم و میدان‌های جهادی بیانگر این امر است. 

وی با اشاره به خدمات بسیج و سپاه در ایام کرونا، ادامه داد: بسیج ارائه خدمت به مردم بویژه در مناطق محروم و روستاها را در تمامی حوزه‌ها از جمله امدادرسانی در مواقع ضروری و بحران ،آبرسانی، راه‌سازی ، پل‌سازی و احداث مدرسه و بیمارستان افتخار می‌داند و برای رفع محرومیت از جامعه نهایت تلاش می‌کند.

سرهنگ نوروزی از تدوین و برنامه‌ریزی برای اجرای ۵۶ برنامه عمرانی ، اقتصادی ، بهداشتی و محرومیت‌زدایی در دهه بسیج سازندگی و در قالب اجرای رزمایش جهادگران فاطمی در خلخال خبرداد و گفت: اعزام اکیپ‌های پزشکی و معاینه و درمان رایگان مردم روستاهای محروم منطقه ، اجرای برنامه‌های فرهنگی ، قرآنی ، آموزشی ، دیدار با خانواده معظم شهدا و توزیع بسته‌های معیشتی در بین نیازمندان جامعه از جمله برنامه‌های شاخص پیش‌بینی شده برای این ایام است.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.